***

***

pondělí 9. září 2019

V září u vřesů a u špendlíků



První opravdový zářijový víkend se nesl
v duchu začínajícího léta babího a podzimu..
Vzduch voněl deštěm 
a nastal ten krásný klid po intenzivním létě,
ochladilo se, pršelo a člověk by až spal...:o))
Ale potřebujeme si odpočinout...
A příroda - ta hodně moc!
Teplých večerů a nocí jsme si užili náležitě.

Mezi dešti jsme vyráželi ven, míjeli jsme rybníky a naše toulky 
vedly ke vřesům a za špendlíky.




 Když jsem si vykračovala lesem,
uvědomila jsem si, jak je mi krásně, když není vedro přes den
a nemusím jít na toulky brzy zrána nebo kvečeru...
Tu a tam na mne káplo, ale ten vzduch...
Barrymu nějak rybník ani nechyběl a kožíšek mu voněl deštěm..
Jsem podzimem políbená, to tady každý ví...
Takže má duše jásá, když vidím ty jeho počínající barvy...
Letos se tak nádherně zbarvilo borůvčí.






Tohle je náš nejmenší rybníček v okolí - "nebesáček"..
Nemá žádný přítok vody, takže vody je v něm tolik,
kolik spadne z nebes.



Tady je smrk, buk, borovice, jedle a Barry..:o))
Tenhle kus lesa máme moc rádi, je takový smíšený.



A to už jsme doma na sadu,
tuhle fotku si sem chci vložit pro vzpomínku,
jak jsem poctivě ostříhala všechny květy bezu  :o))


S tvořením "hladce" jsem trochu 
pokročila, pršelo...tak fotka u okna.



A teď ten správný špendlíkový karneval barev a chutí...
Tak fotka bez drobenky a už upečeného (kus snědeného..) s drobenkou.
Máte rádi špendlíky?? Já moc!!
Ta sladkokyselá a navinulá chuť se v koláči ještě umocní.
A rozvary jsou v procesu...


Mějte se krásně!!
Jarka



34 komentářů:

  1. Autumn is comming.....Great Colors ...sweet dog of you.......love Ria 🍀💚

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My dear Ria♥
      Thank you very much!! have a nice autumn days!!! Hug Jarka

      Vymazat
  2. Jaruško moc krásné fotky..posílám pohlazení Barouškovi.Zkouším..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aninko!!
      Ano!! Funguje!!! děkuji a krásný večer Jarka

      Vymazat
  3. Jaru, to je podzimní koncert, óda na podzim! Tu barvenost podzimu prostě miluji! Ty teplé tóny - prostě nádhera! Příroda, ten koláč, i to pletení máš v dokonalých barvách.
    Přeji tobě i Barouškovi krásné dny. Užívejte si váš milovaný podzim!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli!!
      Děkuji za Tvoje slova!! Ty víš, že podzim miluju, tak jak vystrčí jen malinko růžky- jooo- jásám..
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  4. Jaruško, krásné fotky. Kdysi jsme s dětmi špendlíky trhali vrchovatě, ale tady kolem nás je nevidím. Možná je to i proto, že už na procházky moc chodit nemůžu. Měj pěkné dny a pozdravuji Barouška.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,
      děkuji!! Špendlíky u nás rostou na takových zapomenutých cestách kolem lesů a tak-
      už jsem měla toastík s rozvarem- ta chuť je báječná- vždyť víš.
      Měj se moc hezky a za Barouška taky děkuji. Vyřídím :o) Jarka

      Vymazat
  5. Taky se těším na barevnost podzimu. Z dětství mi zůstalo brouzdat se spadaným suchým listím. V našem okolí špendlíky nejsou, ale pamatuji se na ně od babičky. Koláč musí být moc dobrý! Moc se mi líbí aranžmá fotky s pletením :-). Mám ráda Tvůj blog!
    Měj se fajn!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,
      ta barevnost je prostě u podzimu a teplot a vůbec vše kolem něj pro mne nejvíc..
      A špendlíky- jejich nezaměnitelná chuť.
      Za pletení a za tvoje slova moc děkuji!!
      Měj se krásně Jarka

      Vymazat
  6. Jaruško, občas k vám na blog nahlédnu a dnes musím napsat komentář. Moc jsem si procházku začínajícím podzimem užila. Miluji podzim pro jeho úžasnou paletu barev, ráda se projdu podzimní přírodou, kdy svítí sluníčko, ale už není vedro. To čím dál hůř snáším.
    Přeji krásné barevné dny. Růža

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo!!
      Moc mne komentář potěšil!! A podzim- aaach-ta paleta barev je prostě úžasná.
      A teplota podzimních dnů mne vyhovuje asi nejvíc..
      Jsem ráda, že jste napsala!! Krásně dny přeji Jarka

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Světlanko,
      děkuji i Tobě krásné dny babího léta přeji jarka

      Vymazat
  8. Jari, krásné podzimní pohlazení, díky za ně. Máte tam u vás krásně, ale "Nebesáček" mě úplně dostal...
    Tak ať i další zářijové dny jsou co nejhezčí

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,
      ano- pohlazení začínajícím podzimem!
      Moc děkuji i za Nebesáček a měj se krásně, ať se daří!!
      Jarka

      Vymazat
  9. Jarka,krásne fotky!!!Prechádzky v jeseni mám tiež rada,hlavne v lese keď lístie pod nohami šuští,slnko sa prediera pomedzi stromy..krása. Najviac sa mi páči ten malý rybníček. Je ako z rozprávky. Jarka,už sa teším sa na výsledok Tvojho pletenia a prajem krásne jesenné dni. Pohladkaj za mňa Barryho. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi!!
      Děkuji!!! Začínající podzim je krásný- procházky v teplotě akorát a ty barvy a vůně...jsem ztracená...Ten je rybníček je opravdu jako z pohádky a na takovém hezy ukrytém místě.
      Pořád pletu a konečně jsem do dalšího příspěvku vložila šátek háčkovaný...:o))
      Měj se moc hezky a pohlaď Kirušku!! Jarka

      Vymazat
  10. Taky mám ráda podzim, dny babího léta s mírným sluníčkem a barevností listí. Nebo mírně zadumané s kapkami na špičkách listů a mlhou, co se kolem poledne zvedne ...
    Koláč vypadá náramně, líbí se mi jak sis vyhrála s různobarevností blum.
    Hezké zářijové dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni!!
      Tyhle dny jsou prostě báječné, viď??
      A ty zadumané s ranní mlhou - ooo ano!!
      Koláč ze špendlíků- to bylo prolnutí všech chutí, každá ta barva chutnala trochu jinak..
      Děkuji a měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  11. Je tam u vás krásně:)....já špendliky taky moc ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi!!
      Je!!! :o)) Děkuji.
      Špendlíky- to jsou dary počínajícího podzimu a chuť nezaměnitelná..
      Takový toustík s jejich rozvarem..aaach :o))
      Měj se moc hezky
      Jarka

      Vymazat
  12. Jarko, podzim je už opravdu cítit a z Tvých krásných fotek už i vidět. :o) Špendlíky nemáme a ani nikdo v okolí, takže vlastně ani nevím, jak koláč z nich chutná, ale asi výborně. A s drobenkou..., mňam.
    Přeji prima podzim. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,
      podzim se už hlásí svými barvami,chutěmi a vůní!!
      Špendlíky rostou tak divoce a chutnají jak divoké malé blumičky, každá barva jinak..
      Děkuji za pochvalu koláče- je to takový podzimní karneval.
      Měj se moc hezky a užívej krásných dnů Jarka

      Vymazat
  13. Very charming photos. I can feel my favourite season of year. :) The cake looks so delicious.
    I also have to mention about your dog...so so adorable.
    Warm greetings, have a very nice day. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you very much!!
      Autumn is my favorite season.
      Thank you for Barry, it's my dog's love!
      Have beautiful days of the passing autumn, full of sun and colors
      Jarka

      Vymazat
  14. Nádhera. Podzim si umíš s Barouškem užít. A špendlíkový koláč vypadá lákavě, děláš mi chutě :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko!!
      Podzim miluju a tak užíváme, co to jde!!
      Posíláme s Barrym pozdrav na Šumavu a koláč byl moooc dobrýý!! :o))
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  15. Beautiful autumn, a super lovely dog and a delicious cake - perfect.
    Happy fall
    Elisabeth

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elisabeth,
      happy fall to you, tooo !!
      Thank you very much for your kind comment.
      Barry is my dog's love !!
      Have beautiful colorful days
      Jarka

      Vymazat
  16. Jaruško, krásné fotky a ty barevné špendlíky nemají chybu!
    V tomhle směru je podzim nej, počasí akorát, barvy, vůně .....
    Přeju prima víkend ♥️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,
      nasbírali jsme všechny barvy a ta chuť...
      Už jsem udělala i rozvar a na chlebík a toastík s máslem- oooo- podzimní chutě!!:o))
      Ano, počasí akorát a to vše kolem , ach ano- podzimní čas miluju!!
      Víkend byl úžasný a ty se měj krásně Jarka

      Vymazat
  17. Jarka,
    veľmi sa mi páči Tvoje štrikovania a farba to bude úžasná...
    Koláčik vyzerá výborne, máte vtipný názov pre slivky? Sú to slivky?
    Fotky super a spoločník tiež, škrabkám ho :-)
    Maj sa krásne, pá
    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi!!
      Děkuji za pochvalu mého pletení- ta barva- je krásná..
      A ten koláč...Máme také slivky- slívy a blumy, ale tyhle jsou takové divoké malé slívičky- říká se jim u nás špendlíky..mají takovou zvláštní chuť- takovou sladko-kyselo- navinulou...
      A rostou si kolem starých cest u lesů a tak..
      Moc děkuji i za barouška a hladím Alexíka!!
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...