***

***

úterý 3. září 2019

Pletené červánky, modrý keř a sláma



Když začne naplno kvést můj
"MODRÝ KEŘ", je prostě září..
Mám jej moc ráda, vše kolem zlátne a jakoby se snad svou barvou 
do září ani nehodil..kvete tak jemně modře
a tím je v tomto období takový vyjímečný a jiný...
Od jara jej zdobí krásně vybarvené lístky, ale na konci léta vykvétá
a kvete si až do podzimu.
Jeho květy krásně voní a tak je neustále obalen spoustou čmeláků.
Pozorovat čmeláky a poslouchat jejich brumlání,
to doporučuji každému..:o) 
Třeba po těžkém pracovním dni je to 
úžasná terapie. 




Zachytila jsem včelku, jak letí na rendez-vous se čmelákem..




Kolem nás všechno zlátne,
hlavně zvečera při zapadajícím sluníčku..
I Baroušek je zlatý...
a pořád jsme si užívali koupání.
Byl to krásný konec srpna.




A všude na polích po zlatých klasech obilí
jsou kulaté balíky slámy.
Měla jsem letos radost z toho, že tu nemáme kolem
nekonečné lány řepky, ale obilná pole.







Nikdy jsem neviděla ten proces,
jakým způsobem se ocitnou krásně rozseté kulaté 
balíky na poli. A při páteční večerní procházce s Barrym,
když jsme si vykračovali třešňovou alejí v polích,
jsem zahlédla v dáli jezdit dva traktory po sklizeném poli...sem tam....
To mne zaujalo, protože jsem opravdu netušila, proč tam jezdí.
Bylo to chvílemi až srandovní...:o)
Tak jsem si sedla a pozorovala..
Měla jsem to veliké pole "jako na dlani".
Oba traktory za sebou táhly takové malé vozíky
a najednou jsem zahlédla, jak traktor na okamžik přibrzdil
a z vozíku se vykutálel balík...poskočil si a zůstal stát...
Z úst mi vyšlo něco jako "jůůůů" ..

A tak jsem pozorovala traktory, 
jak sbírají slámu do vozíků, než z nich vypadnou balíky..
Ano..jako malá!!! Ale bylo mi krásně!!


Hup a balík je na poli...:o)



Momentálně tvořím jen "hladce"..
Musela jsem vyzkoušet ručně barvené merino
s názvem "ČERVÁNKY"..






A na obloze 1. září červánky byly nádherné.. 
Mějte se moc hezky!

Jarka





33 komentářů:

  1. Taky jsem letos zaregistrovala, že kudy vedou občas moje známé vycházkové trasy, zmizela žlutá barva řepky a bylo tam obilí a zatím ještě je kukuřice. Ty balíky slámy svým způsobem ozvláštní sklizené pole, viď?
    Ten Tvůj modrý keřík musí být krásný a na hladce pletený červánkový výrobek jsem zvědavá :-).
    Měj se moc hezky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani!
      řepka nám tady trochu zmizela a ta pole byla nějak hezčí...Ty balíky jsou
      moc hezké, jak si tam stojí.
      Ten keř je k podzimu fakt takový krásný¨a těch čmeláčků...
      Červánkově plést mne baví, ale stále se to rozšiřuje- tudíž řady jsou delší a delší :o))
      ale jsou tam už trošičku i tony toho jemného nadcházejícího podzimu-
      měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  2. balíky slámy se mi letos nepovedly vyfotit, máš krásné fotky...vlna je krásně barevná Sv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Světlanko,
      děkuji!!! letos jsem si jich užila, ale vyfotila taky jen jednou..
      S vlnou se mi krásně plete. je tam už i kousíček podzimu!!
      Hezkou neděli Jarka

      Vymazat
  3. Jarka,
    ten modrý krík je krásny, verím, že ťa teší a fotky z prechádzok sú krásne. Aj ja rada sledujem, ako robia tie baly slamy...
    Na výsledok štrikovania s takej krásnej vlny som veľmi zvedavá :-)
    Pozdravujem a škrabkám Barouška,

    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi,
      moc děkuji a posílám pozdravení - i Alexíkovi!!
      Jak se vlastně tvoří balíky jsem viděla poprvé- moooc se mi to líbilo..
      a byl krásný podvečer...Modrý keř pořád kvete, jen čmeláčci se už trochu poschovávali..
      Z vlny se tvoří krásně- ta barva ♥
      Měj se hezky Jarka

      Vymazat
  4. Krásné fotky a krásný komentář k uvítání září ! Děkuji Šá

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné, červánkové září, Jaruško. Taky Ti moc přeji více takových všedních, nevšedních zážitků, jako byl ten s balíky slámy. Člověk se při nich zastaví a prožívá jen ten okamžik.
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,
      takové okamžiky a momenty jsou prostě nejvíc..
      I ty jich jej měj spousty a spousty
      a přeji krásné září!!
      Jarka

      Vymazat
  6. Jaruško, taky ty balíky vždycky obdivuju, ale neviděla jsem nikdy, jak se tvoří. Krásné fotky. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti!!
      Já právě taky ne!!! Bylo to tak hezké, jak se tvořily...
      Děkuji a měj se krásně Jarka

      Vymazat
  7. Jarko, ktrásné fotky. A ten keř jsem ještě nikdy neviděla.
    I tobě krásné září

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni!!
      Děkuji!! Ten keř je prostě podzimní!!
      Mám ho ráda. Měj krásný nový týden Jarka

      Vymazat
  8. Jo, balíky slámy ke konci léta patří ;)
    Krásně vyfocené, Jaruško.
    Pac a pusu i Barrymu 😘

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko!!
      No- to ano!! Konečně jsem viděla, jak se tvoří!!
      Děkuji i za Barouška, pusu Tobě, měj se hezky
      a Mikešovi krásné září
      Jarka

      Vymazat
  9. Jaruško,
    je vidět, že ty a Baroušek si umíte užít každé roční období i den !
    Balíky slámy mě každoročně fascinují, už jsem také viděla jak vznikají :-)
    Jen ty novodobé bílé v igelitu nebo kvádry mě naopak odpuzují.
    Už se nám blíží, v září, náš každoroční prodloužený víkend u Vás na jihu na Pecáku :-)
    I letos je v plánu Jindřichův Hradec, byla by příležitost se sejít osobně, co ty na to ?
    Jinak měl zatím krásné babí léto !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, tak změna, letos se u nás Jižní Čechy nekonají :-(
      Tak snad zase za rok !

      Vymazat
    2. Ilonko!!!!
      Já ti sem píšu a ono to tu není!!!!!!!!
      Já jsem balíky viděla vytvářet poprvé- takže :o))
      Tak Jižní Čechy někdy příště... Měj se moc hezky a užívej krásných dnů Jarka

      Vymazat
  10. Jako vždy hezké povídáníčko a hezké fotky , ale nejvíc se mi líbí randíčko na modrém keři a červánky na obloze. Modrý keř neznám. Doufám, že ti nevadí, že jsem si obě fotky vložila na pinterest? Bude z krásné červánkové příze šála nebo snad kardigan? Příjemný zbytek léta ti přeje Věra z FM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Věru z F.M.,
      jsi mne potěšila komentářem!!!
      Randíčko čmeláka s včelkou- to byl tak krásný moment!!♥
      Modrý keř se jmenuje ořechoplodec nebo také ořechokřídlec a tenhle má takové dvoubarevné listy..mám ho moc ráda..že sis fotky uložila- to mne těší!!! a moc, že se ti líbí.
      Z červánkové příze bude větší šátek, těším se, co na něj řekneš!!
      Měj se moc hezky v tom krásném babím létě Jarka

      Vymazat
  11. Snad se nám blíží krásně probarvený a ještě mile teplý podzim, to bych moc ráda. Balík nám zdobí každý rok pár dní na vedlejší louce, takže proces jejich vzniku velmi dobře znám :o).
    A ta vlna, ach Jaruško, ta je!
    Krásné dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko,
      moc zdravím!!
      Zatím se podzim jeví krásně, tak ať to tak je a dlooouhooo!!
      Já kolem balíků jezdím v tom jejich období pořád, ale prostě jsem je ještě nikdy neviděla - jak se tvoří!!:o)) Byl to pro mne fakt zážitek.
      Moc děkuji a měj se krásně Jarka

      Vymazat
  12. Krásné fotky, a Baroušek je nej… Ten modrý keř, jestli dobře vidím, je ořechoplodec. Také mi zrovna kvete. Zdraví Lenka z Ovy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko,
      moc zdravím!! Děkuji- i za Barouška!!!
      Ten keř je ořechoplodec, ale taky mu říkají ořechokřídlec a vím, že měl v názvu i "sorbet"...je už starší- koupila jsem si tenkrát takového prťavečka v květináčku a dnes je to obrovský keř.
      Tak ať nám ještě chvíli kvete!! Jarka

      Vymazat
  13. Když nepočítám modrý keř, je to prostě zlatý příspěvek! Ale vlastně i ti čmeláci mají na sobě zlatý proužek :o)
    Konec srpna byl skutečně nádherný. Taky jsem si ty dny báječně užila.
    Jaru, přeji krásné dny a hladím Barouška!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli!!
      Konec srpna byl nádherný a zlatý a i čas krásný!!
      A čmeláčci- toje láska!!
      Krásné dny babího léta- měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  14. Jarko, hezké fotky, hezké psaní. Balíky slámy jsem také viděla "vyrábět" teprve před pár lety a stejně jako ty jsem na to koukala, jako malá. U plotu zahrady mám léta asi topinambury, nebo možná něco jiného a ty když začnou kvést, je tu podzim. A už kvetou ... :o)
    Přeji Ti prima září a posílám pohlazení Barouškovi. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši!!
      Já ty balíky slámy "vyrábět" poprvé, tak je ti to jasné :o)
      No ano, k podzimu se blížíme, ale jsou nádherné dny.
      Měj se krásně celé září!!! Jarka

      Vymazat
  15. Very beautiful photos and so nice and charming area. I love such places. :) Warm greetings from Poland. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you very much for your kind comment.
      It pleased me.
      Warm greetings from Czech Jarka

      Vymazat
  16. Krásné fotky s nádhernou atmosférou tam u vás:-)
    Přeji hodně krásných dní a hezké babí léto. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi!!
      Děkuji!! A´t jsou dny babího léta krásné- jako doposud. Měj se hezky Jarka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...