***

***

středa 7. července 2010

.. Lípa ..




Za plotem nám roste ve stráni u potoka lípa a její větve máme v rohu zahrady až k zemi..



A tak sběr lipových květů byl snadný, ale pracný  :o))

Letos nádherně vykvetla a provoněla celou zahradu. Zvláště večer k ní chodím pro její omamnou vůni......
















A zde je můj sirup z lipových květů. Recept jsem našla v loňském časopisu (když jsem hledala levandulový cukr a kromě sirupu jsem tak našla spoustu báječných věcí :o)  )

Recept je jednoduchý :
3 velké hrsti lipových květů (já dala trochu víc). Květy omyjeme, přelijeme vroucí vodou (1l) a necháme do druhého dne louhovat. Pak přecedíme přes plátno, přidáme lžičku kys. citr. a 1 kg  cukru a mírně povaříme asi 15 minut. Horké naplníme do lahví. Já dala do každé lahve kousek celé skořice, hřebíček a kousek badyanu. Sirup jsem vyráběla poprvé a překvapil mne - je lahodný (určitě i zdravý!!!) a má medovou příchuť. Chtěla bych zkusit ještě med, ale na ten je třeba 1/2 kg lipových květů!!!!!
:o(((











Mějte se moc a moc hezky!!!!!!!!!!!! 




11 komentářů:

  1. Hallo Jarka, kannst du bitte einen Übersetzer / Translater von google auf deinen Blog stellen? Ich würde so gern verstehen,was du schreibst. Ich weiß ja nicht einmal aus welchem Land du kommst.
    Liebe Grüße und du bist im Lostopf mit drin.
    Rosine

    OdpovědětVymazat
  2. Jaru, sirup je určitě báječný a mě se ještě líbí ty tvoje stylové visačky. Jsi šikulka :-)

    OdpovědětVymazat
  3. no poviem ti, ze ma to laka vyskusat to....ked vidim ako to mas krasne vo flasiach s visackami....:)

    OdpovědětVymazat
  4. Hallo liebe Jarka!

    ich habe mich unter Deine Leser gemischt.
    Es lohnt sich allemal, Deine KREATIONEN anzuschauen.
    Mir gefällt alles sehr gut!!

    Gerne nehme ich Deinen Link mit in meinem Barbara's Kartengestaltungs-Blog und B.-Foto-Poesie...!!

    Einen schönen Tag und einen lieben Gruß wünscht Dir, Barbara aus NRW!!

    OdpovědětVymazat
  5. Věrko, Zuzko,
    děkuji..........visačky mi daly zabrat!!!!!!!!
    Hezký den
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Jarka to musí byť lahodný nápoj a hlavne zdraví. Ja mám lipy blízko domu, vždy sem chodia ľudia zbierať z nej kvety a ja som bola na to vždy lenivá. Možno na budúci rok sa na to dám aj ja.
    Pekný deň!!

    OdpovědětVymazat
  7. JARUŠKO ,RECEPTÍK MÁM JIŽ OPSÁN, TAK TEĎ JEN NAJÍT LÍPU A SBÍRAT .
    JÁ DĚLALA BEZOVÝ SIRUP A UŽ NYNÍ VÍM ,ŽE NA ZIMU NEZBYDE ANI LOK .
    MĚJTE SE PĚKNĚ A ZA RECEPIS DĚKUJI .BOHDA

    OdpovědětVymazat
  8. dobry blog
    zahradny,bylinky a rucni prace

    OdpovědětVymazat
  9. Ja, weiß ist schön! Und ich weiß jetzt, dass du aus Tschechien bist.
    Liebe Grüße
    Rosine

    OdpovědětVymazat
  10. ahoj. máš krásny blog.
    receptík je super...minulí rok som robila aj ja lipový sirup (taktiež aj z materinej dušky,medovky)...
    Tento rok som lipu nestihla,čo ma velmi mrzí,v čase kvitnutia dva týždne lialo,potom som bola týždeň v nemocnici a potom už bolo po lipe :)...no ale to asi znamená,že nebudeme cez zimu chorí :)

    OdpovědětVymazat
  11. Zdravim Vás, chtěla bych se zeptat, jak je to s trvanlivostí sirupu. Ráda bych vyzkoušela Váš recept. Děkuji za odpověď. Jinak máte moc hezký blog, který je plný zajímavých nápadů. Pavla s.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...