***

***

úterý 1. května 2018

Filetové háčkování a květy v talíři



Krásný májový čas ♥

Tak jsem spáchala další kus mé serie  "dečkoubrusů"
 na starý kulatý stolek 
(říkám mu prvorepublikový)..
Na podzim to byl list obřík, v zimě to byla ryba, tentokrát 
květiny- jako ve věnci, na léto musím něco vymyslet...
A pak by bylo dobré udělat celoroční výstavku :o))


Na starém tlustostěnném talíři na stole zmizelo ovoce
a plavou si květy..a budou až do podzimu...
 mám tuhle dekoraci moc ráda- to prolínání barev.
A vždy na zahrádce nebo na procházce "něco" kvete..

Pokud si dáte misku nebo talíř k venkovnímu stolku,
kde proudí vzduch , květy se točí a vytváří krásné obrazy..
Po perném pracovním dni, s kávou a talířem!! je to milá terapie..
(asi ji budu zítra potřebovat po čtyřech dnech volna :o))





Filetové háčkování mne baví odjakživa..tedy od malička, díky mé babičce..
Je to taková milá technika, kterou ráda tvořím a při které vznikají různé motivky.
Nedávno jsem zde někde četla, že to je nejjednodušší technika háčkování...
Ano, s tím bych možná souhlasila, pokud se háčkuje rovná krajka, čtverec, obdélník...
Mne tedy při háčkování této dečky nebo spíše malého ubrusu (má průměr 60cm)
trochu ze začátku potrápily ty okrajové "poloostrůvky"- jak tomu říkám a musela
jsem hodně přemýšlet, jak jsme je háčkovaly s babičkou...


Tentokrát tedy ubrus jarně
a ne v bílé, ale přírodní...a tak trochu ležerně,
nechtěla jsem  mít naškrobeno jako prkno...











Musím Vám ještě napsat, že "talíř" - byl můj úplně první
příspěvek, kterým jsem před  osmi lety otevírala blog... 
ZDE





Mějte se moc hezky, začal nám 
nádherný měsíc v roce 
KVĚTEN, MÁJ ,
tak jedno srdíčko pro Vás!!

Jarka



50 komentářů:

  1. Ahoj Jaru!
    Smála jsem se, už když jsem tuhle dečku viděla na IG. Měly jsme hodně podobný nápad, mám trochu jinou, dokonce jsem ji dokončila v penzionu Dobré časy :o) Na rozdíl od tebe jsem ji tedy ještě nestihla vyprat a vypnout...
    Děkuji za krásný kytičkový příspěvek a přeji jen hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli!
      :o) Doufám, že v Dobrých časech byly časy dobré! (myslím, že jo!!!)
      Na Tvou dečku se těším- moc- já ji sice vyprala, vypnula- ale je obrovská..
      Dokoupila jsem špendlíky-takže příště to bude lepší :o))
      Měj se moc hezky, jako v MÁJI Jarka

      Vymazat
  2. Like the bowl with flowers....and That heart is amazing.....love from me Ria x ❤️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. 💗🌸 Love Ria,
      Thank You and have a nice May day 💗🌸
      With love Jarka

      Vymazat
  3. Jaruško, krásná dečka.
    Já si kdysi filetově háčkovala vestičku :o)
    Pohodový vstup do pracovního procesu ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,
      děkuji, já vím, že ty krásně háčkuješ !!♥
      Vstup do pracovního procesu byl náročný :o))
      Ale to dlouhé volno si ještě jednou zopakuji!!
      Měj se hezky Jarka

      Vymazat
  4. Krásná dečka, Jaruško. A květy výborný nápad. Taková romantika 😊
    Přeji krásný den. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petruš,
      děkuji!!
      A přeji romantické květnové dny 💗🌸
      Jarka

      Vymazat
  5. Jaruško, to je nádhera. Přiznám se, že vůbec nevím, co je filetové háčkování. Já jsem u háčkování této úrovně nedosáhla :-) Ten talíř je moc hezký. Já to takto dělám třeba s číší. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,
      já děkuji za milou pochvalu!!
      Když já už jsem se asi s háčkováním narodila...
      Mám jednu fotku, když jsem byla maličká- sedím v kočárku a koukám zasněně na babičku, která sedí na lavičce v parku a háčkuje ♥
      Talíř je květinková radost 🌸
      Měj hezký MÁJ
      Jarka

      Vymazat
  6. Moc hezká dečka. Stolek bude krásně zdobit. Plovoucí kvítka nemají chybu. Já občas si je občas dávám do nízké mističky. Nevím, proč mne nenapadlo dát je do talíře. Takže provedu změnu :-).
    Hezké dny, Jarko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,
      děkuji!! Víš, ten talíř je strašně starý, takový tlustostěnný a není ani mělký, ani hluboký... a je veliký...na dekorace báječný- tradiční...
      A vyfoť změnu, ano??
      Měj se krásně v MÁJI
      Jarka

      Vymazat
  7. Jarko, jsi úžasná ! Dečka je nádherná. Kdysi jsem tímto stylem háčkovala labuť .. moc dobře to nedopadlo. Květy v talíři po babičce jsou překrásné a něžné.. moc se mi líbí. Tvůj první příspěvek byl krásný.
    Užívej si krásné májové dny. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,
      a já děkuji za úžasný komentář!!
      labuť by ale byla krásná :o)
      Vždy se těším, až talíř "rozkvete", je to taková milá dekorace..
      Jsi mne potěšila, že ses podívala na ten první příspěvek- je to už dávno a já si na to pořád pamatuji, jak jsem zmáčkla "publikovat" a ten pocit, že to posílám tak jako do "éteru"....
      Jaru, měj se krásně Jarka

      Vymazat
  8. Jarka,
    dečka je krásna. Hold, máš to v rukách ...
    A ten tanier s kvetmi je nádherný, asi sa inšpirujem, veľmi sa mi to páči :-)
    Pekné májové dni Ti prajem, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi,
      děkuji!!
      Talíř s květy je taková milá dekorace 🌸
      měj se moc hezky- májově!
      Jarka

      Vymazat
  9. A lovely May doily !
    Have a nice day !
    Anna

    OdpovědětVymazat
  10. Tak to je opravdu nádherný kousek! Jste moc šikovná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Elli,
      a já moc děkuji za pochvalu!!!!
      Krásný den Jarka

      Vymazat
  11. Jarka... to je krasa... Decka i jemnucky tanier... tlieskam... Filetove hackovani je i moje najoblubenejsie. Pozdravujem L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laura,
      já moc děkuji..
      Filetové háčkování je prostě taková moc milá technika s tradicí.
      Posílám májové pozdravení Jarka

      Vymazat
  12. Dečka je kouzelná !!! A kytičkový talíř je originální, to by mě nenapadlo.
    Ještě se vrátím k minulému příspěvku, napsala jsi to krásně o labradoří lásce, stopy v našich srdcích zanechají navždy.
    Přeji krásný kvetoucí máj !!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu
      Já Ti děkuji!
      A myslím, že to se "stopou" máme hodně podobné♥...
      Měj se moc hezky a krásný májový víkend
      Jarka

      Vymazat
  13. Dečka je krásná, z pozice nemotače to ocením takto, ale z tvého talíře jsem doslova unešená.
    Je tam všechno, jednoduchost, jemnost, krása a velký kus přírody...tleskám nadšením !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, to jsi tak hezky napsala
      a já Ti děkuji!!
      Měj se krásně
      Jarka

      Vymazat
  14. Ten květinový talíř mě tedy naprosto dostal, nikdy by mě nenapadlo, že to může být taková pecka.
    Určitě taky vyzkouším. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani!
      Děkuji!!
      Napsala jsi to tak hezky s tou "peckou"!!:o)
      No vidíš - a já jsem to sem naposledy vyfotila před osmi lety...
      ..a přitom mám talíř pořád na stole!!! Vyzkoušej..a měj se krásně
      Jarka

      Vymazat
  15. Jaruško, filetové háčkování obdivuji už dlouho a konečně jsem spáchala svoji prvotinu. Jednoduché to moc není, alespoň pro mě jako začátečníka. Ty už jsi ale profík!!Máš velké štěstí, že Tě to babička naučila, to je vždycky výhoda ;-). Tvůj květinový talíř je krásný! A vůbec celý májový příspěvek je nádherný :-). Krásný jarní večer přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi!Děkuju!! :o)
      Já už jsem Tvé dílko viděla a byla jsem nadšená!!
      Moje babička, to bylo moje veliké štěstí, nejenom v tvoření...♥
      Měj se moc hezky a užij si májový víkend
      Jarka

      Vymazat
  16. Jarka,dečka je krásna,taká romantická a tanier s kvietkami je super dekorácia. Musím tie kvietky skúsiť. No a k Tvojim fotkám-krása. Máš na fotenie talent. Maj sa krásne a keď sa Ti bude chciet,napíš! Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi,
      já moc děkuji a posílám noční pozdravení!
      Kvítka určitě vyzkoušej, budou se Ti líbit a můžeš použít jakékoliv...
      Já mám v talíři dnes kvítka hlohu a rozrazil(bouřku), takové bílo-modré...
      Určitě napíšu, jsme teď s Barouškem pořád někde v lukách a u vody :o))
      Měj se moc hezky a pohlaď Kiru ode mne♥
      Dobrou noc Jarka

      Vymazat
  17. Jarunko tvůj nádherný jarní, háčkovaný věneček je úžasný.Tak jinak .. dečka je nádherná 😘.Moc děkuji za tvé úžasné fotky, které mne pokaždé pohladí u srdíčka. Měj se moc krásně šikulko 😘.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, já moc děkuji za moc hezký komentář,
      který pohladil mne!! ♥
      Měj se moc krásně na výletě
      Jarka

      Vymazat
  18. Filetové háčkování se mi vždycky líbílo, ale nějak jsem na něj nikdy neměla trpělivost. Takže jen obdivuji. A kvty v talíří jsou zajímavý nápad

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáňo,
      ta trpělivost asi třeba je- ale ten relax u toho!!!!
      Krásnou neděli
      Jarka

      Vymazat
  19. Jaruško,
    za mě tedy filetové háčkování je pěkná piplačka !
    A zatím jsme do něj nepronikla , i když se mi moc líbí dečky i záclonky.
    Tvoje dečka je úchvatná a ten rozkvetlý talíř bych mohla snídat každé ráno :-)
    Třeba bych po něm byla štíhlá jako laňka ;-D
    Krásný májový čas !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko!
      Musím se smát :o)
      trochu piplačka to někdy je!!!!!
      Ale je to i skvělý relax, pohoda...
      Květy v talíři je taková duševní potrava,
      na linii jsem to ještě nezkusila!!! :o)))
      Krásnou májovou neděli
      Jarka

      Vymazat
  20. Že by filetové háčkovbání bylo až tak jednoduché se mi nezdá :-)) A dečka je nádherná :-)) A talíř skvělý nápad :-) Krásné dny přeji :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni,
      když jsem to tady o tom filetovém háčkování někde četla- tak jsem se nad sebou zamýšlela..:o)
      Tahle dečka byla vážně složitější :o))
      Jsem ráda, že se talíř líbí, je to taková milá dekorace.
      Přeji krásnou májovou neděli
      Jarka

      Vymazat
  21. Jarko, to je taková nádhera. Líbí se mi dečka i ten talíř. Jak jednoduché, krásně barevné a při pohledu na ty květy se člověk musí usmívat. Nikdy jsem talíř takto nezdobila a budu muset vyzkoušet. Dostala jsi mne. Děkuji za krásný tip na dekoraci.
    D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši!!
      Že jsem tě dostala- to jsi napsala tak hezky a usmívám se já! Děkuji!
      Měj se moc hezky a opatruj se na cestách
      Jarka

      Vymazat
  22. Odpovědi
    1. Dear Rosine,
      Thank You ♥♥♥
      Have a nice May day
      With love Jarka

      Vymazat
  23. me encanta!!!
    tengo alguna de mama de este estilo.
    saluditos

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ¡Muchas gracias!
      Me encantan las mantas en mi mesa redonda ...
      Y flores en un plato
      Deseo hermoso y soleado domingo de mayo
      Saludos Jarka

      Vymazat
  24. Hi Jarka!
    They are so wonderful flowers!
    Hugs
    Monique 🐾🐾

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hi Monique,
      I am glad to see You!!♥
      Thank you for your nice visit
      and have beautiful days in May!
      Hugs Jarka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...