***

***

neděle 13. května 2018

Letní háčkovací projekt a KRÁSENKY



Kdo by neznal Krásenky...
(Cosmos bipinnatus)
Já jim říkám "Kosmosky" a musím napsat, že je zbožňuji..
Jsou ozdobou zahrady od léta do podzimu 
a mám ráda jejich tvar a barvy květů..
Tyhle v misce jsou loňské poslední ze října...





A tak můj letošní "letní tvořivý projekt" je věnován právě jim..




Loňský projekt nedopadl nějak podle mých představ...začala jsem háčkovat letní 
deku z "japonských květů", že využiji různé zbytky přízí...
Ale byl jí na konci léta pouze kus a když měla 
kamarádka narozeniny, 
udělala jsem z ní polštářek a byl to rychlý a skvělý dárek...:o)

Takže háčkuji letní, zahradní šátek-šál s motivky květů, který Krásenku připomíná..
Ta má ve skutečnosti 8 okvětních lístků, háčkovaná kytička jich má šest, pro snadnější 
sesazování...to je slovo ..:o))





Základ šátku je příze hodně podobná Baby Alpaca Silk,
 koupila jsem si ji před lety na trhu v Rakousku, 
má takovou hezky přírodní bílou barvu..
A květy háčkuji přízí Whirl č.753,
Slice´O´Cherry Pie, která přechází 
od tmavě bordó, starorůžové... až do šedé...





Ve skutečnosti bych to měla nazvat jarním projektem,
ale letošní jaro je s létem tak nějak dohromady spojené..
letos jsem poprvé viděla kvést tak zvláštní kombinace květů- 
jako kdyby se spojil kus dubna a května do jednoho měsíce...
a bylo léto...




A tak moje vášeň pro výrobu lektvarů i tak vypadá...
Je to jízda...Právě začal kvést bez a do toho lípa...:o)))
Záhon s meduňkou je ták narostlý, ale ten musí počkat...
A tak se vrátím do minulého týdne, kdy jsem vyzkoušela
 zase jednu novou kombinaci...

LEKTVAR  No.7
Smrkové výhonky a květy pampelišek..

Všude už byly pampelišky odkvetlé, ale na jedné lesní louce,
kde není tolik slunce, si tam zářily...tak jsem nasbírala výhonky a květy v poměru 1:1..
(po cestě jsem ještě našla sedmikrásky- tak hrstička a pár květů jetele - jsou tam přidány..)
Vznikl lektvar opravdu vyjímečné chuti...Pampelišky dodaly zlatavou příchuť a barvu...
Recept jsem za léta vkládala mnohokrát, snad jen, že do tohoto lektvaru je 
použit přírodní pektin, 1 lžička na asi 1 litr, místo klasického octa jsem začala
na citrony používat jablečný ocet a do tohoto lektvaru jsem citrony oloupala...
Tento lektvar je tudíž takový lehoučký rosol a má úžasnou chuť a barvu..
A míchanice mne baví!!! :o))

Děkuji přírodě za tak skvělé dary ♥




Na víčku staré zavařovačky je ve znaku narezlá skvrna,
která se do skla úplně vpravila...je od kovových spon, které se dříve 
na tyhle zavařovací sklenice používaly..
Tak jsem s nostalgií vzpomínala na naše zavařování s babičkou...♥




Do kalendářního léta zbývá ještě hodně času...
Tak možná ten zahradní, krásenkový šátek stihnu doháčkovat
mezi všemi lektvary,
než kosmosky vykvetou
a co tedy budu háčkovat v létě???  :o)


Mějte se krásně,
užijte si sváteční neděli a svátek všech maminek♥

My jsme našli na procházce 
asi největší strom v okolí...tedy vlastně dva v jednom..
Dub s lípou. Stojí si tam uprostřed obrovské louky
a je prostě nádherný...a obrovský.
A Baroušek je v kolečku, abyste jej nepřehlédli :o))

Jarka


39 komentářů:

  1. Jarko, lektvary ty ti jdou, máš zajímavé kombinace a věřím, že jsou výborné. Kosmosky jsou nádherné, všimla jsem jich v misce už dřív, takže děkuji za název, podívám se po nich v zahradnictví. Jsou to moje barvičky. :o) A háčkovaný šál vypadá krásně, je fakt, že do léta je ještě času dost, ale snad nepřijde podzim. :o)
    My dnes napouštíme bazén.
    Přeji krásný sváteční den. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši,
      lektvary- ty jo!!! To mne moooc baví :o)
      Kosmosky jsou Dáši opravdu moc hezké a celkem nenáročné a dělají velikánskou parádu.
      A tak chci mít i šálek s nimi :o) Obávám se, aby v létě už nebyl podzim - při tomhle tempu...
      Voda už je napuštěna a už je určitě prohřátá- tak příjemné koupání, užávejte!
      MĚJ SE HEZKY JARKA

      Vymazat
  2. Wowww beautiful!.....have a Nice weekend love Ria 💜

    OdpovědětVymazat
  3. Jaruško ..Ty malá ,velká bylinářko ♥ Jsi úžasná !!!
    A šál JARNÍ bude moc pěkný..otázka Co bude Jaruška háčkovat v létě ? Už se na ten další výtvor těším..tak zatím pa a pohlazení Barouškovi Anna♥♥♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aninko!
      Já moc děkuji ♥
      Ze šálu mám radost, už se barvy trošku vyvíjí ke světlejším tónům...
      A v létě vůbec nevím...:o)))Ale on nějaký impuls přijde..
      Děkuji i za Barouška a měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  4. Lovely flowers !!!
    Real and crocheted !
    Have a nice week !
    Anna

    OdpovědětVymazat
  5. Letkvar vypadá zajímavě, má fakt krásnou barvu. A to "soustromí" je takové majestátní.
    Pokud jde o šátek, máš můj obdiv - na to bych neměla trpělivost ;-)
    Hezký podvečer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni,
      ten lektvar se povedl- tak nějak celkově....
      Moc hezky jsi to nazvala - "soustromí"...a opravdu
      tam stojí tak majestátně- ale vyfotit je to skoro nemožné...
      za šátek děkuji- těším se, až si jej vezmu přes ramena...

      Hezký nový týden přeji
      Jarka

      Vymazat
  6. Jarka,šatka bude krásna.Obdivujem ako šatku,tak aj Tvoju trpezlivosť.Ja by som to nedala.U nas sa tieto kvietky volajú podobne-krasuľky. I ja ich mám v záhrade,je ich plno,lebo sa samé vysievajú. Sú krásne,pripomínajú mi čas našich babičiek. No a Tvoje recepty by som mala vyskúšať,oni sú také lákavé. Maj sa krásne,prajem Ti pohodový týždeň. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi!!
      Tak jsem napsala komentář a on zmizel...:o))) Tak znovu!!!....
      Na šátek se těším, jak bude celkové vypadat to prolínání barev...ale jde to pomaqloučku, kvítka jsou maličká...a určitě bys to dal!! Vím, jak umíš krásně háčkovat.
      Krásenky- krasulky- prostě zbožňuji ♥ mám ráda jejich květy- jsou takové něžné a křehké a ty odstíny růžové... Nějaký lektvar určitě vyzkoušíš- je to taková milá činnost a léto ve skleničce..začal kvést bez...
      Měj krásný nový týden Jarka

      Vymazat
  7. Jaruško kytičkový vzorek je moc pěkný, že bych zase oprášila háček? Mě se letos zbláznil tymián a tak jsem podle tvého receptu uvařila první letošní lektvar a je skvělý, děkuji za recept a inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti,
      děkuji!! Vzoreček je to vysloveně takový jarně- letní- a baví mně to!! :o))
      A s lektvarem jsi mi udělala radost, že ti receptík chutná!! Jooo!
      Mně se zase zbláznila meduňka :o) ale máta mi poprvé nějak vymrzla- myslela jsem si, že je nezničitelná..ale letošní zima ji nějak dala zabrat..(jako mně...) ale už obrůstá...
      Měj se moc hezky
      Jarka

      Vymazat
  8. Jaruško, ten šátek bude úchvatný! Krásný vzor i barva ☺
    A lektvary používáš namísto marmelády?
    Měj krásný den. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petruško!!
      Moc Tě zdravím a jsem ráda, že ses zastavila!!
      Tvé příspěvky moc ráda čtu, ale poslední dobou na některé blogy mi nejdou vkládat komentáře!! :O(
      lektvary většinou používám na pití- ty jemné rosoly jsou moc dobré do vlažného čaje..
      Marmeládky teprve začnou..:o)) Mám tuto činnost strašně ráda..těším se na to celou zimu..
      Měj se moc hezky a děkuji
      Jarka

      Vymazat
  9. Šátek bude krásný, kvítka vypadají moc hezky díky Tvé šikovnosti inspirovat se přírodní předlohou :-). A co budeš háčkovat v létě? Ty určitě zase něco krásného vymyslíš.
    Barva lektvaru přímo láká k ochutnání!
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,
      zdravím do Podkrkonoší!!!
      Děkuji!! Šátek mne baví- těším se, jak splynu se zahradou...kosmosky jsou zatím vysoké tak 10 cm :o)
      Já mám Hani pocit, jako by léto už bylo....
      Ta barva lektvaru se povedla, viď?? No- kouzelná příroda...
      Měj se moc hezky v novém týdnu
      Jarka

      Vymazat
  10. Jarka,
    obdivujem Tvoju šikovnosť a nový projekt, šatka bude určite nádherná, ako všetko, čo vyjde spod Tvojích rúk... a v lete si nájdeš nový projekt :-)
    Lektvar vyzerá zaujímavo, túto kombináciu nepoznám...
    A tie stromy sú nádherné.
    Prajem Ti krásny nový týždeň, pozdravujem, pá
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi,
      to se tak hezky čte, moc děkuji!!!!
      V létě bude asi jiný projekt, - i když léto už asi je..:o))
      Já jsem tuhle kombinaci vyzkoušela poprvé- tak se nabízela- jak na kraji lesa kvetly ještě pampelišky a smrky podél měly na sobě výhonky...a osvědčila se!!
      Ty stromy jsou Adi tak nádherné..ale těžko se fotí...
      i Tobě přeji krásný nový týden papa Jarka

      Vymazat
  11. Jaruško, mě lektvary taky moc baví, teď jsem o víkendu vařila z akátu. a projekt s krásenkou je krásný. krásenky měla na zahradě moje mamka a teď je mám já, mám je taky moc ráda.
    měj se krásně. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko!!
      Moc tě zdravím!!!
      Lektvary jsou prostě fajn- je to taková milá činnost a spojená s procházkami, s přírodou, vždyť Ty víš...Akátový je bezvadný...hezké je, že se k tomu váží i takové vzpomínky, když člověk třeba zůstane vklíněn mezi větvemi a tak..to byl kdysi můj první akátový...:o)))
      Krásenky- "kosmosky" jsou moc hezké kytičky, určitě se taky těšíš, až vykvetou!!
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  12. Milá Jaruško, krásenky mám také moc ráda, ale zatím se mi v zahradě neuchytily, tak snad letos....ale uháčkovat z nich šátek by mě nenapadlo ;-). Už teď vypadá moc krásně a hlavně bude originální a to se počítá:-)).
    Pokud jde o lektvary, máme stejnou zálibu ;-), jsem také taková vášnivá bylinkářka :-).
    Hezký začátek nového týdne přeji. ZaZa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zazi, moc tě zdravím!!!
      A hned na začátku Ti pochválím zástěrku a Tvůj krásný poslední příspěvek...
      (pan Blogger mne zlobí a nejdou mi někdy vůbec vkládat komentáře!!:o))
      Krásenky já prostě miluji ♥ :o)) Tak teď si je i háčkuji- je to trochu "piplačka"- ale těším se, jak se ty barvy budou vyvíjet...to je hnací motor :o))
      LEKTVAROVÁNÍ- TO JE PROSTĚ KRÁSNÁ ČINNOST...♥ JEDNODRUHOVÉ- TO JE JASNÉ, ALE STRAŠNĚ MNE BAVÍ EXPERIMENTOVAT V RŮZNÝCH KOMBINACÍCH..TEN POSLEDNÍ MNE MILE PŘEKVAPIL..
      Měj se moc hezky, užívej v novém týdnu nových vůní- začal kvést bez- tak to je jasné...:o)
      Jarka

      Vymazat
  13. Jarunko nastalo úžasné období lektvarů..I já čaruji v kuchyni a celý dům voní po bylinkách..Dneska úžasně bezově.
    Tvé krasenky jsou něžné krásky.Projekt máš opravdu úžasný šikulko.
    Posílám mnoho pozdravů a přání krásných dnů.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni,
      období lektvarů- to je od nepaměti mé nádherné období, tak si jej budeme užívat, ano?? ♥
      Posílám moooc pozrdravů, děkuji a přeji krásný víkend
      Jarka

      Vymazat
  14. Jaruško, šátek bude určitě krásný a moc hezké máš i fotky! Máš pravdu letos si léto opravdu pospíšilo a vše tak rychle vyrostlo a vykvetlo ... Pěkné květnové dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majunko, děkuji!!
      Máme zalito a tak bude krásný svěží víkend, měj jej krásný!!
      Jarka

      Vymazat
  15. PRECIOSAS LAS FLORES!!!
    SALUDITOS

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško, krásně tvoříš. A kdo nezná krásenky? No třeba já. Nevím opět, že se tak jmenují. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,
      děkuji!!!
      krásenky poznáš!!! jsou totiž krásné :o)))
      Měj se moc hezky Jarka
      PS..a ochraňuj úrodu třešní!!!!

      Vymazat
  17. Milá Jaru! Tvoje příspěvky, to je vždycky skvost. Krásněnky jsou nádherné jak živé, tak ty tvé háčkované a lektvary . tady si tě dovoluji vyhlásit jejich královnou!
    Měj hezké dny a pohladě za mě Barýska!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli!!!
      To se tak krásně čte!!!! Děkuji Ti za ten krásný okamžik....a Tvé krásné "vyhlášení"...
      Ty víš, jak já to s těmi lektvary a celkově s tímto obdobím mám...
      Baroušek pohlazen, leží mi u nohou
      a zdravíme a hladíme Aaronka
      a tebe taky!! :o) Měj krásný víkend Jarka

      Vymazat
  18. Hmmmmm.... lektvary a háčkování nic pro mě;)))))prostě to neumím. O to větší obdiv !!!!
    Hezké dny přeji. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,
      moc děkuji za Tvou milou návštěvu!!! Ty zase umíš spooousty jiných krásných věcí!!!
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  19. Milá Jaruško, tvůj blog sleduji dlouho, chodím se kochat, čerpat, ale toto je prostě nádhera. Bojím se šátků, které se musí sháčkovat, zatím jsem vždy pletla či háčkovala šátek jako celek, ale toto je prostě nádhera, luxus, krása veliká..
    Přeji ti hodně radosti a krásné podzimní dny.
    Bohunka

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...