***

***

sobota 5. května 2018

MÁJ a jarní placičky



Hezký večer...

K Máji patří neodmyslitelně květy šeříku.
Tak posílám všechny barvy a vůně z okolí...
Některé už odkvetly velkým letošním teplem, jiné ještě kvetou....

A vzpomněla jsem si na píseň, která u nás hrávala z gramofonu
hodně často...myslím, že bude stará jako já :o)




Naše poslední procházky vedly 
k hrázím rybníků... Je tam krásně, vzduch svěží 
a stíny krásných obrovských stromů..Listy dubů teď mají tu krásnou 
světlou jarní zelenou barvu...jako v MÁJI
Tak z města, kde bylo docela teplo - z práce hurá ven a domů...




Na tohle místo chodíme moc rádi..
Jsou vedle sebe čtyři rybníky a mezi jsou cesty po hrázích..
Zkrátka  JIŽNÍ ČECHY..
A tak jsme si to místo pojmenovali-
jako "KASKÁDY"..a ono to opravdu tak vypadá..
Tady se mi skoro podařilo vyfotit tři rybníky najednou
i s Barouškem  :o)




U nejmenšího rybníčku je na hrázi mezi stromy lavička...
Postavil si ji tam kdysi jeden pan hajný v sedmdesátých letech..
A ona postupem let zarostla do stromů...
Sem chodím moc ráda...hlavně v létě, když jsou vedra, je tam stín, klid,
proudí vlahý vzduch a Barry si plave
a já si s sebou beru háčkování...




O kousek dál máme jedno ze svých kouzelných míst...
Rostou tam lesní konvalinky, tak jsme byli
zkontrolovat květenství...ještě pár dnů a..už se těším...



Tak to byly toulky v pracovním týdnu..
(trochu kratším...)
A protože květnový kalendář obsahuje dva státní svátky, 
které vyšly na úterý, tak se prostě nabízelo si dva pondělky vzít volno a vznikly
nádherné čtyřdenní víkendy...
Všechno kvete, je krásně , volno je prostě báječné... MÁJOVÉ




Na louce za sadem je tolik dobrých surovin...
Popenec, kvete kontryhel, rozrazil, jetel, lístky jitrocele a řebříčku, sedmikrásky...
no prostě májový ráj s vůní kvetoucích hlohů......









Barry úpěnlivě sleduje Micinku ve stodole a my můžeme jít vařit...




JARNÍ  PLACKY  BEZ  MOUKY

Recept

► 1 a půl většího hrnku  pomletých ovesných vloček
(melu si je sama - tak středně- ani jemné, ani hrubé, ale můžete si
koupit už namleté)
► 2 celá vejce
►sůl
► pepř
► 1 cibule na jemná 1/2 céčka
► 2 menší mrkve nastrouhané najemno
► 1 lžíce oleje (může být i s nějakou příchutí)
► 1 lžíce bílého jogurtu ( nebo kefíru)
___________________________________________________
► 1 pokrájená jarní cibulka
► velká hrst posekaných mladých kopřiv
► nastrouhaný tvrdý sýr (dvě lžíce)
►hrstička popence

Zapnu troubu :o) - tak na 180 stupňů...

Všechny ingredience dobře smíchám v misce,
na plech si vyložím pečící papír
(odměřený kus papíru namočím pod tekoucí vodou,
vymačkám, vyložím jím plech)
a vytvořím rukama placičky a ty kladu na plech.
Placiček je tak akorát na plech větší ...
Peču ve vyhřáté troubě cca 15 minut (podle velikosti a výšky placiček)

Jako příloha jsou dobré omyté a osušené salátové listy 
a bílý jogurt (i něčím ochucený-třeba pažitkou-roste jako blázen :o)




Dnešní placičky jsou vysloveně jarní  - s kopřivou a popencem...
Říká se: Popenec je máty bratranec :o)
(POPENEC ZDE)

V receptu nad čarou je  ZÁKLAD PLACIČEK,
do kterého místo kopřiv a popence můžete použít cokoliv zeleného:
špenátové listy, kapustu, mangold atd., můžete nastrouhat kedlubnu, 
dobrá je i ředkev (bílá i černá), cuketa a dýně (bez středové části),
můžete přidat třeba nastrohanou NIVU (potom méně osolit),
česnek, různé bylinky a NADRCENÁ semínka...zkrátka, co máte rádi...

Dělám je hodně často, jsou lehké, zdravé, poměrně rychlé
a pokaždé jiné ( TO MNE BAVÍ !!!) - podle použitých ingrediencí.



Hodí se k nim jakýkoliv salát a DIP a výborné jsou do krabičky jako svačina ...




Tak jsme se najedli,
teď se napijeme...:o)



Do čaje si můžete dát kvetoucí Kontryhel, 
to je taková holčičí záležitost ( KONTRYHEL)
a Rozrazil- bouřku-
vypadá v nápoji moc hezky...



Mějte se moc hezky 
a přeji krásný MÁJOVÝ víkend

Jarka




35 komentářů:

  1. Jarka! Thank you for so nce walk! Beautiful nature!! Beautiful Bary! Tasteful recepe!
    Have a nice weekend!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenka,
      Thank You for your nice visit.
      it's a great time for a walk through nature with Barry♥
      Have a nice May days!! Jarka

      Vymazat
  2. To je moc hezké místo u těch rybníčků. To věřím, že se Ti na té lavičce krásně háčkuje a hafan je taky spokojený. Kontryhel mám spojený s léty na základní škole - sbírali jsme ho a sušili. Dlouho jsem nevěděla, že bouřka je správně rozrazil. Takže jsem nevěděla o kterou kytku jde v básní Vítězslava Nezvala - Na břehu svratky roste rozrazil......
    Recept na placičky si opíšu - bude se hodit.
    Dečka se krásně vyjímá na kulatém stolu - prostě paráda!
    Měj se hezky a užívej májových dní!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, moc děkuji za nádherný komentář!!
      U rybníčků na kasakádách je fakt nádherně...
      Také jsem dlouho nevěděla, že bouřka je rozrazil...
      Sběr bylin- také na to vzpomínám...
      Měj se krásně
      Jarka

      Vymazat
  3. Jaruško, krásná místa na procházení a ta lavička je kouzelná. Měj hezký prodloužený víkend.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, posílám pozdravení! a děkuji...
      Měj se krásně Jarka

      Vymazat
  4. Jarko, máte s Barouškem úžasné místo na procházky i posezení ... a plavání .. takový malý ráj. Placičky brzy udělám, vypadají móóóc lákavě. Ta dečka je fakt překrásná.
    Užívej si máj ... a díky za písničku. Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaru,
      tohle místečko máme moc rádi. je to opravdu takový malý ráj a ten klid ....
      Ta písnička ♥
      Měj se moc hezky- májově a děkuji
      Jarka

      Vymazat
  5. Have a beautiful sunday.....love your dog 💜

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Love Ria,
      Thank You...
      Have a beatiful Sunday and happy Mother day♥
      xoxo Jarka

      Vymazat
  6. Jaru, to jsou krásná místa na procházky a ta vrostlá lavička je naprosto kouzelná. Placičky si ukládám, ty mne zaujaly velmi. A moc se mi líbí dečky, ale tvé háčkování je vždy krásné :o).
    Měj krásné májové dny.
    Ála

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, posílám májové pozdravení!!
      Jsem moc ráda, že se Ti u mně líbilo a děkuji Ti za to!
      placičky jsou takové- prostě moc fajn...moc se mi na nich líbí
      to obměnňování- podle chuti...
      krásnou neděli a měj se májově!!
      Jarka

      Vymazat
  7. Jarko, krásně je u vás a procházky si báječně užíváte. A placky vypadají jedle, takže určitě vyzkouším. Děkuji za další inspiraci a přeji prima dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši,
      moc zdravím!
      Procházky- to je náš ráj...
      Placky vyzkoušej, jsou fakt fajn
      měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  8. Jaruško,
    krásná místa s Barouškem na svých procházkách navštěvujete :-)
    Tu krásnou háčkovanou lavičku, bych potřebovala i u nás ;-)
    Dečku už jsme moc obdivovala na instagramu.
    Jsem moc ráda, že Ti dokáži vykouzlit svými komentáři úsměv na tváři :-)
    A ty placičky do těch určitě v nejbližších dnech jdu také !
    Krásné májové dny volna!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko!
      Viď?? procházky s Barouškem- to je ráj..
      Relax a tak všechno♥
      To místo s lavičkou je moje moc oblíbené.
      Mám ráda Tvé komentáře :o)
      Placky vyzkoušej a měj krásnou neděli
      Jarka

      Vymazat
  9. Krásne miesto pri rybníkoch, chutné placky, výborný čajík... Z toho príspevku, ale vlastne zo všetkých na Vašom blogu, Jarka, sála veľmi príjemná atmosféra...Ale mňa úplne dorazila tá dečka, je nádherná, aj keď asi dosť prácna, hlavne ten okraj... Dá sa niekde zohnať návod - je z nejakého časopisu? Hneď by som si ho išla kúpiť, aj keď teda neviem, či moje háčkovacie schopnosti siahajú až tak vysoko...Pekný predĺžený víkend! Natália

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Natalí,
      moc děkuji za milý komentář, potěšilo mne to !!
      Návod na dečku pošlu- je to fotografie z nějakého starého časopisu...koukala jsem na Váš profil, ale kontakt jsem nenašla...Tak mi prosím napište na mail
      a mějte se moc hezky!!
      Jarka

      Vymazat
  10. Nádherné místo na procházky s Barouškem máš, to by se našemu Bartíkovi také líbilo, miluje vodu, tak by tam byla namočený až po uši. Ale u nás také nestrádá, máme malý rybník hned vedle domu, ale potřebovalo by zapršet, aby se pročistil a doplnil.
    Dečku už jsem komentovala minule, je jako sen ... a placičky ty bych také mohla, určitě vyzkouším.
    Přeji ti krásný zbytek prodlouženého víkendu, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu,
      místo u rybníčku je ráj, pro mne i Barouška...
      A to víš, že tam je až po uši...:o)
      Některé rybníky by už potřebovaly vodu z nebes, přesně jak píšeš..
      Ale tyhle jsou nějak pořád zázračně čisté...je to propojené nějakým lesním pramenem..
      takže voda je tady čistá a svěží..
      Pohlaď za nás Bártíka, je mi jasné, že vůbec u Tebe nestrádá!! :o))
      Měj se moc hezky- jako v Máji
      Jarka

      Vymazat
  11. Jarunko, ani nevíš jak se s Tebou a Barouškem ráda procházím.
    Opět úžasná procházka.
    A moc děkuji za recept na placičky. Rada si je zítra zkusím..bez mouky pro bezlepka ideál 😊
    Krásné májové dny ti přeji.Z ❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Zdeni,
      tak doufám, že Ti placičky chutnaly!!!
      Procházky, víš- to je náš ráj!!♥
      Měj se moc hezky a užij si neděli
      Jarka

      Vymazat
  12. Procházka úžasná :-) No a placičky se mi hodí, pro tu moji vegetariánku :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeničko,
      děkuji!! A dej vědět, jak placičky chutnaly!!! :o)
      Krásnou neděli Jarka

      Vymazat
  13. Jaru, začnu od konce - placičky vypadají skvěle, určitě je zařadím, už teď vím, že u nás budou chutnat. Líbí se mi, že se nesmaží!!!
    A vaše procházky - už vím, o čem jsou. tedy líbili se mi vždycky, ale teď mám ten vás kraj tak nějak víc pod kůží!
    Měj krásné květnové dny (Mistr to tedy uměl rozbalit, že)!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli,
      placičky myslím- chutnat budou- jsou moc fajn ...právě i tím, že se nesmaží.
      No- ten náš rybníčkový kraj...máme to tu moc rádi..a myslím, že se Ti u nás líbilo...
      Mistr je jen jeden, to je fakt!!
      Měj krásnou sváteční neděli
      Jarka

      Vymazat
  14. Jaruško jedním slovem nádhera, od všeho trochu. Po toulala jsem se s tebou a Barrouškem, smlsla výborné placičky, zapila bylinkami i chvilku jsem poseděla na staré lavičce. A nakonec mé oko spočinula na tvém stolku s tvojí krásnou dečkou. Jaruško, moc zdravím. Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,
      Tys to napsala tak hezky a já děkuji!!!
      Měj se moc hezky a užívej květnových dnů-
      a přeji krásnou sváteční neděli Jarka

      Vymazat
  15. Jarka,tá tvoja prechádzka je ako v rozprávke.Veľmi sa mi páči lavička. Ja tiež najradšej vonku hačkujem,pletiem,čítam....pohoda. A Barry si to tiež užíva. Maj sa krásne. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi,
      jak se udělá hezky- tak jsme většinou venku, pokud to jde...je to
      pohoda, jak píšeš...a u rybníčků- tam je takový kousek ráje.
      Moc Ti děkuji, pohlaď od nás Kiru a měj se moc hezky- dnes svátečně Jarka

      Vymazat
  16. Jaruško, děkuji,za nádhernou procházku s Tebou a Barouškem.Úplně se vidím na té lavičce s háčkem v ruce ....kouzelné místečko.
    Ráda vyzkouším i tvé placičky, vypadají moc lákavě.
    Měj se moc hezky a užívej si májových dní na procházkách s tvým čtyřnohým kamarádem.
    Pá Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko,
      a já děkuji Tobě!
      Ta lavička- to místečko, je tam moc hezky,
      užívá si Baroušek a já odpočívám s háčkem...
      Někdy -dva sloupky- hodit klacík...pak zase dva sloupky- hodit šišku...hihi...
      Pak mne chvilku nechá a plave si...
      Placičky ti budou určitě chutnat!!
      Měj se hezky a dnes svátečně
      Jarka

      Vymazat
  17. Jarka,
    nádherné fotky a skvelý recept, rada vyskúšam, len zamením vločky za bezlepkové :-)
    Aj dečka je nádherná!!!
    A Barry je veľký pomocník, poškrabkaj ho za mňa.
    Maj sa krásne,
    A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi, placičky vyzkoušej- jsou jedlé!! :o)
      Děkuji- i za Barouška a měj se krásně
      Jarka

      Vymazat
  18. Úplně se mi zastesklo po jaru! To je hrůza, jak se člověk vždy těší na ta další období a přitom si umí užívat i ta, co právě jsou :) Podzim je krásný, ale placičky určitě vyzkouším i teď! Máme na zahrádce růžičkovou kapustu, od babičky jsem dostala pórek, tak mám spoustu možností a určitě tak vyzkouším vícekrát :)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...