***

***

úterý 16. července 2019

Housky ve skle, bylinkové máslo a snídaně venku


Krásný den!

Naše pondělní snídaně..taková ta pozdní, dlouhá,
nikam nemuset a užívat si..
Baroušek si žižlal jedno z dalších a dalších ukradených polínek-
ale protože je zvědavý co fotím, tak na mne koukl dírou v židli..:o)
Takový kouzelný moment, který jsem stihla vyfotit..
Bylo tak hezky i teplo, vysvitlo sluníčko 
po pár dnech s bouřkami a ranním chladem,
to bylo tak příjemné-prostě v noční košili...:o))
A s naší putovní židlí...starou těžkou, takovou selskou a stabilní,
kterou hodně používám jako odkládací stolek a přenáším ji
po zahradě a sadu, někdy na slunce, někdy do chládku,
mívám na ní kávu, pití, pletení, háčkování, knížky, časopisy a někdy i jídlo
a sedím u ní na malé stoličce...





A abych opravdu nikam nemusela,
poněvadž v neděli nějak došlo pečivo,
upekla jsem housky..peču je docela často- 
takové houskochlebové bochánky,
ale někde jsem zahlédla upečené v zavařovacích skleničkách
a to se mi moc líbilo, dělám takhle i hrníčkové knedlíky.
Tak jsem těsto udělala řidší- vymazala skleničky máslem a lžící naplnila...
potřela zase máslem, posypala semínky...a upekla...





A k tomu obyčejné bylinkové máslo s česnekem..
Pokrájené bylinky ze zahrádky, listová a kadeřavá petržel, 
pažitka a trochu libečku a jeden stroužek česneku a maličko soli...
Udělám jej vždycky víc a pak si do alobalu zabalím válečky,
které si i zamrazím..
Máslo je dobré na pečivo, ale i naservírovat 
lžičku na teplé maso nebo rybu na talíři, 
do šťouchaných brambor a já jej mám moc ráda přidat si lžičku
do misky s čirým vývarem...

A tak syslím bylinky ze zahrádky, suším na domácí vegetku a mrazím...




Recept na housko- bulky

1/4 hrnku rozpuštěného másla, 1/4 hrnku vody,
1 hrnek mléka, 4-5 hrnků mouky
(chlebovou, špaldovou, pohankovou- prostě jakou máte rádi- já to míchám)
1 lžička soli, 1 lžička cukru, lžička kvasnic, 1 vejce..
To je základ, můžete si do nich přidat cokoliv- oříšky, semínka, kmín, koření,
jsou dobré i s cibulí a také se sušenými rajčátky, bazalkou a česnekem na plátky.....
Uděláte si kvásek - odlijete trochu vlažného mléka, přidáte cukr- rozmícháte jej, přidáte pár lžiček mouky a kvasnice... když "naběhne"- zaděláte těsto se 4-mi hrnky mouky, 
přidáte kvásek a necháte kynout....
_____________________________

Nooo- a tady já jsem skončila...:o) - po hodině, co těsto vykynulo 
jsem vzala lžíci a plnila do vymazaných zavařovaček (do půlky...) než se nahřála trouba
ještě trochu nakynulo- a upekla...
______________________________________

Jinak po vykynutí těsta přendám na vál, přidám zbylou mouku
a rukama zapracuji těsto, z kterého dělám kuličky a nechávám na vále 
pod utěrkou nakynout a peču takové bulky... a potírám s máslem a...podle nálady 
a chuti můžete přidat do másla třeba česnek s rozmarýnem...prostě cokoliv....
Nahoře krásně "prasknou" a to je nejlepší....

Tak ať se Vám povedou a dejte vědět!!








A kytička z ranní procházky..
když posekali poprvé trávy na loukách,
bylo to smutné, ale narostla další a zase jiná
a dokonce znovu vykvetly kopretiny, zvonky
 a místo kohoutků hvozdík..




Naše volné pondělí bylo krásné...
nějak už od rána..

Jarka



36 komentářů:

  1. Opravdu nádherné ráno a Baroušek, ta fotka mluví za vše :))) Nebyl by recept na ty housky, Prosím .))

    zdraví lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko!!
      Moc zdravím a moc děkuji...ta fotka- povedl se mi zachytit náš takový skvělý moment♥
      Recept jsem už napsala do příspěvku- tak ať se povedou!!!
      Krásný večer Jarka

      Vymazat
  2. Jarka,tie raňajky to je pohoda. Ja by som si pridala ešte raňajšiu kávu,klbko a háčik a už mi nič nechýba! Barry je na fotke perfektný!! A za ten recept sa i ja hlásim.. Maj sa krásne a včera som konečne Ti napísala pár riadkov. Keď sa Ti bude chcieť,mrkni. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi,
      posílám pozdravy letní!!!
      Ranní pohody si užíváme- tři dny v týdnu- jinak musíme zrychleně snídat, ale taky venku...a pak spěchat do práce...ale je to pohoda krásná- venkovní..a to víš, že bylo i kafíčko a klubíčka..:o))
      Mail jsem dostala- tak o víkendu napíšu!! a recept jsem Magdi vložila dodatečně do příspěvku!!
      Přeji Ti krásný den s Kiruškou Jarka

      Vymazat
  3. Jaruško krásně si užíváš léto, v klidu a beze spěchu ho dokážeš vychutnávat.
    První fotka s Barouškem je nádherná, zní přímo sálá poklidné letní ráno.
    Užívej si dál léto a jeho plody a měj se moc hezky a Barouškovi posílám pohlazení.
    Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu,
      snažím se užívat delší pohodová rána, není takové horko a když máme volno, tak to protahujeme dlouze...
      Barouška se mi podařilo zachytit- užila jsem si to a Tobě děkuji ♥
      i jí posílám pohlazení Bártíkovi a měj se krásně Jarka

      Vymazat
  4. Tak to je pravá letní pohodová idylka. První fotka je naprosto skvělá.Ale i ta druhá s Barouškem nemá chybu.
    A vůbec všechny fotky jsou moc milé, pohodové.
    Měj hodně takových dní, Jarko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani!
      Moc děkuji. Snažím se užívat tu letní pohodu,
      teď hlavně zrána, není takové teplo!
      Měj se moc hezky v Pokrkonoší Jarka

      Vymazat
  5. Z Tvých fotek dýchá taková pohoda, Jaruško! A ten Baroušek, láska největší... Fotky s ním jsou vždy nej! Hezky si spolu to léto užíváte, to je moc dobře! Máváme do dálky s Charlíčkem.Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahpj Marcelko!!
      Děkuji!!! Užíváme si léto a hlavně pobyt venku, jídlo a pohodu...když máme volno- je to delší pohoda snídaňová a procházková..Baroušek je láska a i on si tu pohodu užívá se mnou. Mávám a hladím Charlíčka Jarka

      Vymazat
  6. Ahojky,
    krásné ráno a fotky. Hrníčkové housky jsou skvělý nápad, to budu muset vyzkoušet:-) Bylinkové máslo s česnekem si taky dělám. Mažu ho na straší pečivo, které pak rozpeču. Nebo udělám kapsu do masa, třeba řízku, a kousek tam vložím. Maso je pak krásně šťavnaté a voňavé. Baroušek je sladký:-)
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani- moc zdravím a děkuji!!!
      Hrníčkové housky jsem už dělala podruhé a mají velký úspěch..
      A bylinkové máslo je moc fajn, že??
      Tuhle jsem jej vpravila pod kůži na kuře z farmy a přidala citron- ten česnek s citronem a kuře- výborné spojení :o))
      Krásné dny přeji Jarka

      Vymazat
  7. bylo to určitě pohodové ráno a s ním celý krásný den Sv.

    OdpovědětVymazat
  8. Jarko, krásné ráno, úžasná snídaně, nádherné fotky. A ta s Barouškem mne dostala, skvělá momentka. Moc se mi líbí i ta židle. Prostě pohoda kam se podívám. :o)
    Měj i nadále pohodové dny. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, děkuji!!!
      Ta momentka se s Barouškem povedla, vážně...
      Židli jsem si oblíbila ♥
      Měj se moc hezky a užívej léta Jarka

      Vymazat
  9. Sice je večer, ale dýchla na mě ranní pohoda :) Také moc prosím o recept na houstičky, vypadají mooooc dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško!!
      Moc děkuji za návštěvu a milá slůvka!!
      recept už jsem vpravila do příspěvku, tak ať se povedou!!! Krásný den Jarka

      Vymazat
  10. Owwww look at your sweet dog....yammie food ...do you make the butter and than put it in the freezer ? Do i understand that right ?...love happy week Ria 🌸🌺🌸🌺🌸🌺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ear Ria,
      Barry is my dog's love sweet ...
      and yes !!! I put butter with herbs in the freezer,
      make small rollers, pack and store ..
      And a new insight: when lemon is added - an amazing thing for fish and shrimp !!
      Have beautiful summer days
      Kisses 🌸🌺🌸🌺🌸🌺 Jarka

      Vymazat
  11. Jarko, housky ve skle vypadají hodně zajímavě. Bylinkové máslo mám taky ráda, občas si ho dělám. A musím říci, že z tvých fotek fakt dýchá pohoda letního rána.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni, moc Ti děkuji, měj se krásně!! potěšila jsi mne Jarka

      Vymazat
  12. Jari, tak ti říkám reklama na dokonalou letní pohodu...Není nad ráno na zahradě v noční košili :-), to umí jen léto.
    Tak ať to co nejdéle vydrží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani-
      no přesně - anoooo-
      to umí jen léto, ať nám to co nejdéle vydrží a ty se měj báječně!!! Děkuji
      Jarka

      Vymazat
  13. Housky ve skle, to musím zkusit! Jinak opravdová letní pohoda, která se dá zažít jen během prázdnin. Také si ji užíváme a přeji ještě hodně takových dní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stojí za vyzkoušení- jsou moc prima!!
      Prázdniny jsou jako stvořené na venkovní pohodové snídaně...aaaach...užívejte co nejdéle!!
      Jarka

      Vymazat
  14. Jaruško, ta první fotka je nádherná, jak Baroušek kouká. A z té snídaně kouká naprostá pohoda, kouzlo okamžiku, tohle je právě život. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti!!
      Tys to tak krásně napsala a já ti děkuji...anooo to je právě život...♥
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  15. Milá Jaru, tahle ranní romantika se na hony liší od té mé dnešní reality, ale pokochala jsem se, i hlad jsem dostala. Tedy jedno je stejné, i já tu mám čtyřnohého asistenta :o) Bylinkové máslo dělám, to milujeme hlavně Adam, ale pečení ve skleničkách jsem ještě nezkoušela!
    Přeji tobě i Barouškovi ještě hodně takových rán! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli!
      Asi jsem vážně romantická...a pohoda je pro mne straaašně důležitá...
      A doba léta, jídlo venku a pobíhání v noční košili si užívám - co to jde..
      Stačí tak málo a pak i ten nejtěžší pracovní den se dá zvládnout.
      Bylinkové máslo je moc fajn!! Na všechno!!
      Hladím Aaronka a přeji krásné dny Jarka

      Vymazat
  16. Jé, Barouškův čumáček :o) Taková pondělní rána bych si také nechala líbit. Ovšem to si budu muset asi počkat, až budu mít dovolenou...Ale ty houstičky určitě vyzkouším, v zavařovačkách jsem ještě nepekla. Musí to být dobrota, hlavně s tím čerstvým bylinkovým máslem.
    Měj se krásně a užívej si letních rán. K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katko!
      Naše volné pondělky- tak ty jsou prostě skvělé a jsem za ně tááák šťastná...je to i takové zvláštně
      spiklenecké- že já prostě v pondělí nemusím...
      Houstičky zkus- jsou fakt i takové "milé" a bylinkové máslo ze svých bylinek- to je dobrůtka..
      Moc děkuji a měj se krásně na Šumavě Jarka

      Vymazat
  17. MOc pěkná příloha se vším všudy, mimo jiné mne moc nadchly hrníčkové housky ,moc se mi líbí pečení ve skleničkách,je to úžasnýý nápad který musím realizovat,Krásné fotky včetně s Barouškovým okýnkem tak to nemá chby.Děkuji za krásný zážitek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luděnko!
      Moc děkuji za slůvka!!
      Houstičky zkus- jsou prostě jiné v těch zavařovačkách ..
      A Baroušek- byla to krásná momentka♥
      Posílám pozdravení a pohlaď Barču!!! Jarka

      Vymazat
  18. Závidím upřímně taková krásná rána:)
    A skvělá mňamka k tomu. Recept neznám, hned si ukládám.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,
      děkuji!!!! :o))
      Houstičky ve skle zkus- jdou i na italský způsob♥
      Krásný zbytek neděle Jarka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...