***

***

neděle 13. ledna 2019

Na TŘI KRÁLE o krok dále...a když zámek spí...vše zapadané sněhem...a jsou závěje...



Nový rok nám zvolna už běží,
tak jsem konečně poskládala fotky minulých dnů..
My měli krásné dlouhé volno, takové klidné, zimní..
s Vánocemi a přes Silvestra..
Ale 8. ledna jsme už pomalu zahájili i rok pracovní..

A přišli TŘI KRÁLOVÉ..
doufám, že na té první fotce je symbolicky
vidět ten krok- ke světlu...
A víte, jak je ten  krok vlastně "velký"??
Zkoumala jsem to a tady je výsledek:
Slepičí krok na nový rok je přibližně dlouhý 5 a půl minuty.
Na Tři krále je to asi 8 a1/4 minuty.
A na Hromnice o hodinu více - je to už opravdu hodinu a 7 minut...

Pro mne je opravdu pozitivní, že se dny prodlužují,
mám ráda večerní toulání s Barouškem- na to se moc těším!!






Minulou sobotu  jsme se moc venku toulat nemohli, 
pršelo a foukal silný vítr, tak v neděli jsme vyrazili na delší procházku..
Cíl: olše u jednoho z rybníků, obsypané šištičkami, které já zbožňuji...
právě v zimě- jsou vidět na větvích proti obloze a tak zahalená v mrazu
jsem se kochala a pár si jich natrhala..

Tady hned proběhla kontrola!!




Po mrazivé procházce - odměna..
Uvědomuji si, že vůbec  nevyfotím nic, co uvařím nebo upeču...
Tak tentokrát jsem to stihla, než se to snědlo!!!
Novoroční guláš jsme letos neměli, tak jsme měli "tříkrálový",
takový ten pomalý, přes tři hodiny pečený v troubě hezky pod poklicí,
je podlitý trochou piva s několika kůrkami na zahuštění...a k tomu pivo :o)
Ze zámku z Českého Rudolce,
ze soukromého pivovaru- nepasterované a nefiltrované.

RECEPT JSEM VLOŽILA DO KOMENTÁŘE U AĎKY





Ještě jeden malý výlet jsme stihli v našem volnu,
v  závějích..

Trochu v šeru, v tichu, 
nikde nikdo, ve sněhu ani stopa..
si tam spí zámek.
Jistě všichni znáte zámek  Červená Lhota..
Ale třeba jste jej nikdy neviděli pod sněhem...
Je tam krásně (když tam nikdo nikde není :o)
a pohled ze zámeckého parku na návrší - na zámek, tak ten mám nejraději...
i když  mi foukal sníh do očí...a asi i do čočky foťáku..










V pátek vyšlo z mraků slunce a posvítilo na tu naši zasněženou
krásu - nemohla jsem se nabažit, Barry nechtěl ze sněhu, 
ale spěchala jsem do práce..
to jsem ještě netušila, že zvečera přijde šílená vánice
a skoro se nedostaneme domů...
Dojeli jsme, v pořádku..Ale nezapomenutelně...




Tahle fotka mne tak mile překvapila-
oslepena sluníčkem jsem tu třpytící se záři chtěla vyfotit,
proti slunci jsem vůbec nic neviděla a zmáčkla...




No a jinak cestujeme pořád takhle...




I ve městě leží spousty sněhu...




A má oblíbená káva venku - NELZE!!!!




Tak to je od nás ze zimního království...
Tvořím- háčkuji, ale nemohu to sem vložit :o)
Je to pro mou kamarádku k narozeninám
a nechci, aby to viděla....
(vložím snad příště..)

Tak aspoň moje loňské pletené rukavičky,
foceny u sloupu na náměstí v řádné fujavici  *****

Mějte se moc hezky a užívejte zimy!!!

Jarka



46 komentářů:

  1. Jaruško, tvoje fotky to je pohlazení! Zasněžená Červená Lhota je můj sen, jezdíme tam několikrát za rok, třeba se jenom projet na kole, ale pod sněhem jsem ji ještě neviděla. Už pár let to plánuji a vždycky když nějaký sníh napadne, padne na nás nachlazení a je po výletech. Stejně tak to máme letos, minulý víkend manžel a já už s virózou bojuji týden a zatím né moc úspěšně :( A prší a sníh šedne a rychle mizí. Přeji ti krásné nedělní odpoledne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti!
      Děkuji!!
      Červenou Lhotu mám ráda, ale přiznám se, že tam nejraději jezdím na podzim a v zimě, několikrát jsem stihla i když kvetly rododendrony...
      Mám ráda ten park na návrší- jsou tam tak nádherné obrovské krásné stromy a tam to mám ráda- s tím výhledem na zámek!! Určitě se ti to podaří si ten sen splnit!! U nás dnes taje- ale jak máme toho sněhu tolik- je pořád...Tak už žádné nemoci a ať jste brzy v pořádku!!
      Hezký zbytek neděle Jarka

      Vymazat
  2. Jaru, užíváte si sněhu a zimy opravdu parádně! Nádherné fotky! Červená Lhota pod sněhem a bez lidí vypadá úžasně! A jsi šikovná fotografka, není vůbec vidět, že se pracuje na odbahnění.
    Měj hezký zbytek neděle a pohlaď za mě Barouška!
    Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Heli!!
      právě jsme přišli z lesní procházky a i když je obleva- máme sněhu do půl lýtek..
      Červená Lhota je nádherná a já ji mám ráda bez lidí (asi také zřejmě od mala mne ovlivnila pohádkou o Zlatovlásce- kde je můj oblíbený Petr Štěpánek-ještě takový mlaďoučký- mám ráda jeho hlas...a ty písničky z té pohádky)...Všechny oškliviny z přípravou odbahnění jsou skryty pod sněhem a závějemi- a on ten rybník není úplně bez vody- zřejmě pořád přitéká voda z potoka..Ovšem letos určitě vynechám rozkvetlé rododendrony- a dojedu se zase podívat na zámek až po sezoně...
      Děkuji za Barouška- momentálně spí- těžký sníh v lese mimo cesty jej zmohl...:o)) Mně též..
      zdravím Aronka a přeji hezký zbytek neděle Jarka

      Vymazat
  3. Tedy, i ty zámky jsou nejkrásnější v bílé peřině...Zámek jsem viděla letos po letech před létem, je to vážně skvost i bez Zlatovlásky...
    Tak ať ty bílé dny jsou co nejhezčí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,
      právě to píšu Helence nad tebou- ano Zlatovláska...♥
      Nemám ten zámek daleko a v zimě pod peřinkou je prostě nádherný- a to ticho...
      Zatím nám vrstvy sněhu odolávají i malé oblevě- tak si tu bílou krásu užíváme. I ty užívej krásných zimních dnů a měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  4. Jaruško, opravdu nádherné fotky jsi nafotila! Zasněžená Červená Lhota je kouzelná! A zaujalo mě Tvé počítání o kolik se produlužuje den ... je to fakt zajímavé a jsi dobrá, že jsi to takto vypozorovala :) Přeji pěkné lednové dny a hlavně klidné cestování do práce, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majunko!!
      Viď že je v zimě krásná??? Mám ji takhle moc ráda.
      Já nějak od mala žiju v těch slunovratech a tradicích
      a tak mne tyhle věci opravdu zajímají,
      dokonce mne překvapilo, že každý rok je to jiný údaj...
      Moc děkuji- bílé království - co u nás panuje je nádherné- nooo- to cestování je horší...
      I ty měj krásné lednové dny a hezký nedělní večer Jarka

      Vymazat
  5. Jarko, krásné záběry. Červenou Lhotu pod sněhem jsem také ještě neviděla. A toho sněhu..., nádhera. U nás dlouho nevydržel, ale vídám ho na svých cestách. .o) Rukavice se Ti povedly, mají krásný motiv. A pečený guláš také občas připravujeme, ale bez piva, takže příště zkusím s pivem. .o)
    Přeji pohodový týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši!
      Posílám pozdravení!
      I u nás proběhla dnes obleva- ale sněhu máme tak 20 cm...
      Červená Lhota pos sněhovou peřinou je prostě zasněně krásná...
      Guláš s pivem zkus, to dělávala moje babička- a tenhle troubový je sklělý, vždyť víš...
      Měj krásný týden a opatruj se na cestách Jarka

      Vymazat
  6. Jaruško, to jsou nádherné fotky. Tolik sněhu!! My měli takovou nadílku v pátek, ale tolik co vy ne. A dnes už tu máme jen bláto. I když, co si budeme povídat, na silnicích byl centimetr a doprava kolabovala :o) Jak všichni vidíme bílou silnici, tak se děsíme. Ale lepší jezdit opatrně, než jako blázni....
    Červenou Lhotu jsem na vlastní oči neviděla nikdy. Jsou to krásné záběry.... a že jsou ty šištičky z osik, to jsem taky nevěděla, přitom je znám, a líbí se mi :)
    Jaruško, měj se moc pěkně a pozdravuj Barouška :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petruško!!
      Moc děkuji za pochvalu fotek- bylo hodně šedivo- ale některé se povedly..
      V pátek podvečerní vánice byla opravdu - no- silný zážitek...taková ta bílá tma, jak se říká...
      Víš, už se nerozčiluji, jak se u nás starají o silnice...Vím, že to je jedna z dalších ošklivých vizitek a úrovně naší republiky...Hlavní silnice jsou jakž-takž- ale ty vedlejší- ach ach...
      Červená Lhota je krásná, taková zvláštně romantická, tak až někdy budeš na jihu Čech- nezapomeň na ni..líbila by se Ti.
      Ty šištičky jsou z olší- osiková alej je hned vedle- už jsem to opravila- ach to mé myšlení dopředu...:o)) píšu to pod tebou Hance..
      Ale jsem ráda, že máš ty šištičky ráda- věším je i na krmítko- a i je ptáčkové vyzobávají a jsou prostě moc hezké :)
      Barouškovi ráda pozdrav vyřídím a Ty měj krásný nový týden! Jarka

      Vymazat
  7. Krásné jak z pohádky:-)). Ráda jsem na Červenou Lhotu jezdívala, spolužačky si v pohádce dokonce zahrály dvorní dámy. Jen se domnívám, že šištičky jsou z olše a ne z osiky. Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani!!! No jasně- že to jsou olšové šištičky...hned vedle nich je osiková alej a chtěla jsem ještě psát, že osiky jsem bez listů- takže je tam ve větru úplné ticho...a jak mi šly myšlenky dopředu!!! Už to jdu hned opravit...osiky mají ty dlouhé chmýřaté- ty také ráda tak fotím...
      To je hezké s těmi spolužačkami, mají určitě hezké vzpomínky...až se na Zlatovlásku kouknu, vzpomenu si na tebe!! Moc děkuji Jarka

      Vymazat
    2. Aha, já napsala v pohádce, ale neuvedla jsem, že si zahrály v Princezně na hrášku, ne ve Zlatovlásce. Tak napravuji:-))

      Vymazat
  8. Zámek Červená Lhota znám jen z fotek a z pohádky O Zlatovlásce-krásce :-). Zasněžený vypadá moc krásně.
    Sníh je u nás taky, ale víkend byl takový víc mokrý, takže už to není taková ta nadýchaná bílá krása. Ale jsem ráda, že paní Zima mává svým žezlem, protože je leden a tak to má být.
    Měj se moc hezky a užívej si procházky s Barouškem!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani! Ahoj!!!
      Já vím, že je od tebe daleko- tak alespoň prostřednictvím těch zimních fotek...třeba se sem zase na jih podíváš.
      Víkend byl mokrý, dnes v noci pršelo- ale už nám zase sněží...Moc hezky jsi to napsala o paní Zimě!! protože tak to má být!! Moc děkuji a posílám pozdravení.
      měj se hezky Jarka

      Vymazat
  9. QUE PRECIOSIDAD DE FOTOS!!!ESE LUGAR ES HERMOSO PEROESE FRIO...
    ACA BAJO CERO Y FRIOOOO.
    SUPONGO QUE JN PASEO HERMOSO SI ESTAS BIEN ABRIGASA.
    YO ESTA TARDE EN CASA CALENTITA.
    SALUDITOS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alicia-
      Sí, el invierno es frío ahora, con nieve.
      Disfrutamos de esas risas invernales y caminamos por los bosques de invierno, es de una belleza blanca. A Barry le gusta el agua, y a la nieve también le encanta. Así que envía un saludo helado !! Tener dias lindos
      Besos Jarka

      Vymazat
  10. Jarka,
    nádherné fotky, krásne je u vás.
    Celkom by ma zaujímal ten recept na pečený guláš, nebude?
    Baroušek je zlatíčko a pomocník a rukavičky sú krásne a určite si ich hneď aj využila...
    Maj sa krásne, posielam pozdravy, pá
    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi!
      Zima je zatím krásná, když je se sněhem!!
      Baroušek je moje zlatíčko a sníh si užívá náležitě- když nemůžeme teď plavat- tak sníh je dobrýýýý:o))
      Recept ti vložím do druhého komentáře- snad se mi to podaří..
      Měj se moc hezky, děkuji za pochvalu rukaviček a pohla´d Alexíka!,
      Pa Jarka

      Vymazat
    2. GULÁŠ V TROUBĚ
      (obrácený postup dle mé babičky- napřed maso a pak přidat cibuli…)
      Suroviny:1 kilogram masa (špičky z plece a krk, kližka apod…i zvěřina), cibule (vždy polovina množství masa- opticky), sádlo (olej), sůl, pepř, dr.kmín, paprika 2 lžíce, divoké koření (bobk.list 2, nové koření, celý pepř, jalovec – po 5 kuličkách, 3 stroužky česneku, lžíce octa
      Postup: Cibuli oloupeme a nakrájíme nahrubo. V menším kastrůlku si rozpálíme sádlo, vsypeme cibuli a kmín a na středním plameni pomalu restujeme a s cibulí mícháme….po osmahnutí odtavíme…
      Do pekáčku (který má poklici- nejlepší jsou ty staré litinové..) dáme tuk, rozpálíme, vložíme maso a restujeme, než se odpaří všechna voda. Přidáme osmahnutou cibulku, sůl, pepř ml. a papriku, rychle osmahneme a zastříkneme lžící octa (tím nám paprika nezhořkne a maso bude křehčí ), přidáme koření- chvilku restujeme a nápek seškrabujeme ze dna, aby se nepřipaloval…Pak maso podlijeme ( 1 velký hrnek piva, vodu dle potřeby-nejlépe vývar), přidáme oloupané 3 stroužky česneku, které jsme plochou nože rozmáčkli a přivedeme k varu, vhodíme 4 kůrky chleba a odstavíme z plotny, přiklopíme poklicí a dáme péci do trouby- na menší teplotu - pomalu- aby probublával, dusíme minimálně 3 hodiny- čím déle, tím lépe!! Občas zkontrolujeme- případně podlijeme..
      Na konci vaření můžeme zahustit strouhaným suchým chlebem …my jej máme rádi řidší…
      Dobrou chuť Jarka

      Vymazat
  11. Jaru, děvčata už všechnu chválu napsala, tak se nebudu opakovat.Jedním slovem ÚŽASNÉ ❤❤❤
    Krásný týden přeji Vám oběma a pac od Pištíka navíc 😉🙋Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radu!
      Posílám pozdravení i s Barouškem a děkuji za milou návštěvu!!
      Děkuji a mějte se krásně s Pištíkem! ♥
      Jarka

      Vymazat
  12. Krásné zimní fotky. V Praze nám už několikrát nasněžilo, ale vydrželo to tak do rána a zas odtálo. Takže pohled naziní Červenou Lhotu pohladil oko, stejně jako další fotky.
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni,
      děkuji!!! Pozdravuj Prahu!!! a měj se krásně Jarka

      Vymazat
  13. Dík ta krásně nafocenou zimu. U nás u Orlice dnes pršelo... Ach jo... Snad se zima vrátí.... Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavle!
      Děkuji! Zima se sněhem je prostě nejkrásnější.
      Tak přeji, ať se k Vám sníh vrátí...my ho máme pořád hooodně!! zase nám připadl...JARKA

      Vymazat
  14. Jaruško, nádherné fotky. Já se kochám hlavně sněhem, který letošní zimu u nás nemáme. Ty rukavičky jsou krásné. Měj hezké pondělí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Marti,
      děkuju!!!! my máme snížek pořád- i přes oteplení...sice taje- ale je ho u nás pořád dostatek...
      Taková správná zima :o) jsi mi udělala radost, že se ti rukavičky líbí!!
      Měj se hezky Jarka

      Vymazat
  15. What nice pictures, especially those from the "little castle". Can you tell me, where it is and what is its name?
    So nice.
    Wish you a good week
    Ingrid

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dear Ingrid!
      Thank you !! this little romantic castle is named
      ČERVENÁ LHOTA
        and is located in the Czech Republic in the south.
      I live near the castle ...
      I think Google will search ... If you want some more information - write to me!
      Have beautiful days of Jarka

      Vymazat
  16. Teda, to je tak super, konečně trochu reálně chápu ty kroky a skoky :)
    Zámeček krásně vyniká v té zasněžené krajině :)
    Guláš není nic moc pro mě, dám si, ale jen opravdu jeden šufánek a stačí zase na nějakou dobu, bývá mi po něm težko :( Což je škoda, dřív mi to problémy nedělalo a jedla jsem ho s chutí!
    Každopádně krásné fotky, přeji hezké zimní dny :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzko!!
      Tak to jsem ráda!! :o)
      Zámek ve sněhu je prostě nádherný..
      Já sice moc gulášová nejsem, ale občas si jej dopřejeme a tenhle "troubový", to je tradice...
      Moc děkuji a měj krásné zimní dny :o) Jarka

      Vymazat
  17. To byla krásná procházka, Jaruško. Krajem i časem. Zachytila jsi to podstatné.
    Na Červené Lhotě měla naše dcera svatbu, byl duben a byl nádherný slunečný den. V zimě jsem tam ještě nebyla, ale ono tam bude krásně vždycky.
    Hezké dny Ti přeji a ať nám s Barouškem nezapadáte sněhem:-).
    Jindra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jindřiško,
      Červená Lhota je krásná vždy...přesně jak píšeš..ale když ji přikryje sníh- je tam ticho a nikdo...U nás již několik dnů nepadá- ale sněhu je pořád dost, i když odtává- jsem ráda, že pomalu, jinak by to byla potopa...
      děkuji za milou návštěvu a měj se krásně :o)
      Jarka

      Vymazat
  18. Krásně, zimně mi bylo s tebou. U nás už obleva a větrno.
    Měj hezké dny Jarko. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani!!
      Moc zdravím a děkuji!!
      Vítr přišel i k nám, ale sníh ještě máme!!
      Měj se moc hezky a krásný víkend Jarka

      Vymazat
  19. Jaruško, krásný příspěvek. Pokochala jsem se zimní krajinou, ta u nás není, jen tiše závidím. Rukavičky jsou kouzelné. Dostal Barroušek trošku masíčka z guláše ochutnat?
    Jaruško, moc vás zdravíme D+D a já.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo!!
      Já děkuji!! Překvapilo mne, kolik z Vás napsalo, že nemáte sníh!!!! my ho měli fůry a pořád máme- i když odtává.. a to jsme na jihu :o)
      Baroušek masíko z guláše nedostal....
      ale- :o) on měl svoje vařené s mrkví :o) je ti jasné, že ošizen nebyl!!!!
      Ivo- měj se krásně- bude víkend (jupííí), hladím D+D a mějte se krásně J+B

      Vymazat
  20. Odpovědi
    1. Crissi!!!
      Thank You!!!
      Have a nice evening and weekend!!
      Hug Jarka

      Vymazat
  21. Hi Jarka ! Your pictures are always wonderful! I like them!
    How much snow! Here in north Italy we haven't it... anything!!
    Have a nice weekend
    Monique 🐾🐾

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Monique!!
      I am glad to see You!!
      Greetings to Italy - without snow ..
      Have beautiful days and a future weekend
      Kisses Jarka

      Vymazat
  22. Jarka,krásne fotky a veľmi pekné čítanie. Zámok je prekrásny,taký rozprávkový.Aj u nás je veľa krásnych zámkov,ale mne sa páči najviac Bojnický zámok.Rukavičky sú krásne! Jarka,Tvoj guláš vyzerá super,ale variť ho,by som musela byť už riadne sýta,3 hodiny by som nezvládla. Maj sa krásne a pohladkaj za mňa Barryho.Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi!!!
      Posílám moc pozdravů a děkuji!!!
      Červená Lhota je opravdu pohádková!!
      Já vím, že máte spoustu krásných míst a zámků- za mlada jsem hodně jezdila na Slovensko- i do Tater a Bojnický zámek je překrásný- takový impozantní.
      Magdi- ten guláš :o)) on se vaří úplně sám....jen musíš vychytat a znát svou troubu, aby se vařil pomalu...a můžeš si dělat cokoliv...pak vypneš a druhý den máš vařeno!!!!
      Měj se moc hezky a hladíme s Barouškem Kiru♥ Jarka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...