***

***

pondělí 4. července 2011

Lipový sirup a letní chňapka....






Moc Vás zdravím při pondělku!!
Tak jsem dokončila výrobu lipového sirupu  :o))
Z loňska se velice osvědčil -
a je velice dobrý do čaje!
Je opravdu lahodný a medový...
A taky jsem trochu háčkovala -
letní chňapku...
I když na léto to u nás zatím vůbec nevypadá :o((


















                                                                           












RECEPT :

3 velké hrsti lipových květů
(dávám možná trochu víc..)
Květy omyjeme, přelijeme vroucí vodou ( 1l)
a necháme do druhého dne louhovat.
 Pak přecedíme přes plátno, přidáme lžičku kys. citronové
a 1 kg cukru a mírně povaříme asi 15 minut.
Horké naplníme do lahví.
Já dávám do každé lahve kousek celé skořice,
pár hřebíčků a 1 badyan..












Hezký nový týden  :o)))
Jarka








37 komentářů:

  1. Ahoj Jarko,
    opět nádhera, nechápu, jak to všechno stíháš.Jsi moooc šikovná. Krásný den.Romana

    OdpovědětVymazat
  2. Opět moje srdíčko jásáááá.Sirup se povedl-musíchutnat moc dobře-já dělám bezový a pampeliškový.A chňapka ve tvaru kytičky je kouzelná-ty jsi prostě kouzelnice......Přeji ti krásný začátek nového týdne.Snad nám zase brzy vykoukne sluníčko....

    OdpovědětVymazat
  3. JARUŠKO, LIPOVÝ SIRUP DOBŘE ZNÁM.
    OPRAVDU JE MOC DOBRÝ.
    OBDIVUJI TVOU KRÁSNĚ BÍLOU CHŇAPKU. TAKOVÁ KRÁSA NA CHŇAPÁNÍ, TO JE JISTĚ ŠKODA. URČITĚ BUDE MOC HEZKY VYPADAT, JEN TAK ZAVĚŠENÁ PRO PARÁDU.
    VŠECHNY FOTEČKY JSOU VELICE HEZKÉ.
    U NÁS JE TAKÉ NEPĚKNÉ POČASÍ A DOCELA VELKÁ ZIMA.
    PUSTILA JSEM SE DO VYŠÍVÁNÍ, TAK SNAD VŠE DOBŘE DOPADNE, PO MÉM LETITÉM ZAHÁLENÍ.
    MĚJ SE POHODIČKOVĚ A PŘEJI DALŠÍ KRÁSNÉ TVOŘENÍČKO.
    BOHDA

    OdpovědětVymazat
  4. Jaruško, moc povedené, máš bezva nápady :-)

    Alča

    OdpovědětVymazat
  5. To je paráda, určitě sirup vyzkouším :). A chňapka je překrásná, i takový polštář by nebyl k zahození...
    Přeju krásný navečer! M

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, servíruješ nám samé dobroty - borůvkový koláč, lipový sirup. Hezký den.
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  7. Jaruško, jedeš závratnou rychlostí!!!!!!!takové háčkované skvosty a ty chutovky nechápu jak to stíháš z obdivem Daja.

    OdpovědětVymazat
  8. Jaruško, to jsou tak krásné letní, voňavé příspěvky...miluji vůni lípy, recept určitě vyzkouším!! A chňapka je krásná...úplný skvost! Hezký den. Peťa

    OdpovědětVymazat
  9. Romanko,
    děkuji moc a moc :o)))

    Ahoj Věrunko,
    moc děkuji - tak hezky jsi mne pochválila!! :o)
    Sluníčko už asi není... :o(((

    Ahoj Bohdanko,
    sirup je moc dobrý!!!
    Po loňsku jej všichni vyžadují!!
    Až bude zima - tak do čajíku..
    Zdá se mi, že už zima je!!! Aspoň u nás.
    Na Tvé vyšívání se moc těším!!

    Alenko,
    děkuji Ti :o))

    Marianko,
    děkuji!! Jestli máš někde lípu, vyzkoušej, je vážně moc dobrý, takový medový..
    A polštářek už je, skoro.. :o)))

    Ahoj Marcelko,
    děkuji!!
    V tomhle počasí se nic jiného snad dělat nedá!!!

    Ahoj Daji!!
    Vzala jsem si volno a tak jedu!!!!!!!!!! :o))


    Petruško,
    děkuji za milou pochvalu :o))
    Jestli můžeš, tak si sirup pro dětinky udělej - je moc dobrý a zdravý :o))
    Chňapku jsem chtěla jako kytičku, takovou letní...

    Moc Vás zdravím v tomhle hrozném nečase, který je u nás, vzala jsem si dnes volno - a tak jsem myslela, jak dohromady 5 dnů budu užívat zahrady..:o))
    No a tak vyrábím lektvary a tvořím!!!
    Hezký večer
    Jarka

    OdpovědětVymazat
  10. Jarka anjelik...tak tato chnapka je uplne fantasticka :) ja som vzdy hovorila ze tebe ten hacik pasuje do ruky :), paa si moc sikovna! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Lípou voní tvoje vlasy,
    vzpomínám na ty staré časy,
    kdy lípy zdobily každou ves,
    ale kde jsou ty časy-dnes?
    Vzpomínám na jejich vůni omamnou,
    za bzukotu včel,
    pod těžkými mraky před bouřkou.
    S něhou jsi květy trhala
    a do sklenic tu vůni schovala.
    Když sklenici orosenou s lipovým sirupem
    mně nabízíš,
    všechny ty vzpomínky probouzíš!

    Brzo někde pod lípou
    Lezarts

    OdpovědětVymazat
  12. JARUŠKO,
    TA CHNAPKA JE NÁDHERNÁ , ÚŽASNÁ PROSTĚ DOKONALÁ.
    MÁŠ ZLATÉ RUČIČKY.A SIRUP JE JISTĚ MOOOC DOBRÝ .
    PŘEJI KRÁSNÉ PRÁZDNINY PLNÉ POHODY A ŠTĚSTÍ.
    ADÉLA

    OdpovědětVymazat
  13. Jarka, i keď píšeš, že na leto to u vás nevyzerá, aspoň si to cez blog krásne na nás zahrala:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  14. Wow Jaruško, chňapka je naprosto dokonalá ... sirup určitě udělám ... lípu má kamarádka na dvoře ... a fotečky jako vždy dokonalé ...pěkný večer Denisa

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Jaruško,
    musím se přiznat, že po tom borůvkovém pokušení z minulého článku je to dnes - co se dělání chutí - lepší, protože nám zrovna mamka dovezla 4 láhve lipového sirupu, přičemž jsme už jednu celou dnes vypili.
    Máš to tak mile nazdobené a nafocené!
    Letní chňapka - zdá se - dnes začala pomalu přivolávat léto, alespoň to slibuje předpověď počasí. Prý už brzy tropy...;-)
    Těším se zase na další tvé tvoření a děkuju za návštěvy u mě. Vždycky mi udělají velkou radost.
    Vivi
    P.S.: Borůvkové koláče jsou nejlepší za 1)od babičky, 2)kradené ještě teplé z plechu 3)opravdu nejlepší je na nich fakt to, že ač je člověk hltá horké, nic mu není ;-)

    OdpovědětVymazat
  16. Jaruško chňapka je naprosto luxusní a teda ta určitě asi nebude na chňapání, ale na ozdobu... to by bylo taková škoda... Tvůj sirup bych si dalas chutí hned, škoda že u nás není žádná lípa , ale receptík si napíšu co kdyby se nějaká příští rok našla.. já se chystám ná mátovo meduňkový sirup ten mám moc ráda krásný večer Dita

    OdpovědětVymazat
  17. Ahoj Jaruš,
    krásné pokoukáníčko. Škoda, že jsem lípu propásla. Hned bych sirup vyzkoušela. Měj se hezky. Lenka

    OdpovědětVymazat
  18. Jaru nádherná...a sirup...ten musí být skvělý. Krásný nový týden, snad už přestane pršet:-)

    OdpovědětVymazat
  19. Droga Jarko,odwiedzanie Twojego bloga to zawsze wielka uczta dla oczu:-) Na pięknych fotografiach pokazujesz cudowne rzeczy!
    Serdecznie Cię pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego
    Maja
    PS-kwiatkowa serwetka prześliczna!Niestety,nie mam bladego pojęcia,jak taką zrobic-może uchylisz rąbka tajemnicy?? :-)

    OdpovědětVymazat
  20. Mila Jarusko, chnapka me absolutne okouzlila, je naaadhernaaa! Sirup vypada take velmi lakave, bohuzel nevim kam bych se vypravila na lipovy kvet ale jestli se mi podari ho nekde natrhat urcite sirup take vyzkousim. Preji krasny tyden, pa, Monika....

    OdpovědětVymazat
  21. ...už mi slinke vybehla na ten sirup, a prechádza zrak z tej chňapky. Šikovnica..... Pa Hela

    OdpovědětVymazat
  22. Like always... beautiful crochet flower, beautiful pictures, beautiful all...
    Anna

    OdpovědětVymazat
  23. Jarusko ten sirup urcite vyskusam, aj ked u nas ho nema kto pit, ale ta ruzicka je skvostna
    prajem krasny letny den
    Emily

    OdpovědětVymazat
  24. Milá Jaruško,
    lipový sirup vypadá lákavě.
    Ale ta chňapka ta je luxusní,nádherná moc povedevá!!!Jsi velká šikulka!
    Přeji krásné letní dny.
    Petra

    OdpovědětVymazat
  25. Hello Jarka,
    your blog is beautiful..very lovely !!
    Wonderful fotos and works..*wow*

    Have a nice day
    Many greetings
    Swaani

    OdpovědětVymazat
  26. Wunderschööön hast Du liebe Jarka diesen Topflappen blumighübsch gehäkelt, richtig fein!!

    Liebe NRW-Grüße von Barbara

    OdpovědětVymazat
  27. Jaruško to sú také nádherné fotky, dodávajú mi toľko energie ... a tá chňapka je úžasná ..

    Pá, Gabriela

    OdpovědětVymazat
  28. Dobrý večer, Jarko,
    chodím sem k vám už delší čas, pokochat se i poučit. Dneska jsem vyzkoušela váš recept na lipový sirup a jásám! Je skvělý, chutný a voňavý. Popravdě mám tak hodného muže, že se mnou objel půl města, než-li jsme našli jednu malou kvetoucí lípu (už odkvetly), ale vyplatilo se. Takže moc DĚKUJI, recept uložen napřezrok a k chňapce se snad odhodlám. Ale bez popisu to stejně nedám, jsem věčný začátečník.
    Hezký zbytek týdne, snad už jen slunečný, Radka

    OdpovědětVymazat
  29. Milá Jarunko, posílám moc pozdravů od nás. Snad už i u Vás je sluníčko. My jsme se dnes docela pekli. Ještě, že tě mám. Tvoje recepty a vlastně všechny nápady jsou naprosto exkluzivní, a tak víš, že lipový sirůpek už je hotov. Teď se louhuje mátovo-meduňkový, takže zítra přijde jeho dodělávka na řadu. Prosím tě zlato, tu překrásnou chňapku jsi háčkovala vcelku anebo je dělaná po částech? Je opravdu moc romantická !!! Pa pa a posílám sluníčko M.

    OdpovědětVymazat
  30. Hezký den Jaruško, já jsem teda lípu letos taky propásla, pořád jsem se chystala, chystala, pořád bylo něco přednějšího a je už pryč. neva, příští roku taky vykvete. A koláš pod lípou bych si s tebou teda dala, máš krásně prostřeno. Jo a levandulový cukr jsem udělala tak nějak podle sebe, vzala jsem levanduli a jemně pomlela s krupicovým cukrem. jé to voní.
    krásné dny Majka

    OdpovědětVymazat
  31. Chňapka je kouzelná! A sirup vypadá také moc lákavě, dala bych si.

    OdpovědětVymazat
  32. Wow, was für wunderschöne Handarbeiten. Es sieht einfach bezaubernd aus.
    Liebe Grüße aus Deutschland,
    Tanja

    OdpovědětVymazat
  33. Moc děkuji za Vaše krásné komentáře a návštěvy.
    Mám z nich vždy ohromnou radost!!! :o))
    A jsem vděčná, že si najdete chviličku a zanecháte mi milá slovíčka.

    A také moc vítám nové čtenáře!!

    Užívejte léta a mějte se krásně!! ☼

    Jarka




    Thank you very much for your nice comments and visits.
    I have them always so happy! : o))
    And I'm grateful that you take a moment and leave me nice words.

    And very welcome new readers!

    Enjoy the summer and have a nice day! ☼

    Jarka

    OdpovědětVymazat
  34. gostaria da receita do croché em flor por favor colocar o gráfico fico agradecida ,seu blog esta lindo parabéns. ass.juliane

    OdpovědětVymazat
  35. Dobrý večer Jaruško, moc se mi líbí Tvoje tvoření a chodím na tvoje stránky často. Moc mě zaujal recept na lipový sirup. U nás už odkvetly lípy s velkými listy a dnes jsem si všimla že rozkvetly ty s těmi malými listy. Nevím jaký je mezi nimi rozdíl ale také krásně voní a včelky je mají rády. Natrhala jsem si je a zkusím to. Díky za recept. Irma :)

    OdpovědětVymazat
  36. Irmo,
    Tak doufám, že se sirupík povedl!!!
    Já jej dělám jak z velkolisté, tak z té s těmi menšími lístky, rozdíl v sirupu není asi žádný...
    Jsem moc ráda, že se Ti u mně líbí. To moc potěší (po té dřině s blogem, který občas stávkuje!! :o)))
    Tak se budu těšit z Tvých návštěv!!
    Krásné letní dny ☼
    Jarka

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...