***

***

pondělí 17. září 2018

Když kaštany padají na hlavu...



Když se povede kaštanová neděle...

Naše toulky se pomalu odklání od vřesovišť,
nedělní cíl byl výšlap do kaštanových alejí,
které se linou nádhernou krajinou několik kilometrů..
Chodíme tam minimálně dvakrát ročně, když kvetou
a když kaštánky prostě uzrají...





Letos byla alej přenádherná, žádná fotografie
nedokáže zachytit tu atmosféru  té cesty, která
vede ke starému statku daleko od civilizace, kde je ticho, nikde nikdo
a já si vždy představuji vozy, které tudy kdysi jezdily...

Tolik kaštanů jsem tam nikdy neviděla- 
listy jsou opadané a kaštany visí na větvích..No prostě nádhera..
Padají a hned se rozlousknou...




Sbíráme každoročně kaštany zvířátkům na zimu..
I Barry si to užil, 
aportoval kaštany statečně!! :o)) Byl celý uřízený..






Tak jsme poseděli,
snědli a vypili sváču a kochali si výhledy..
Já měla kávičku v termosce- takže spokojenost!!






A míříme k domovu,
slunce pomalu zapadá..
a já si užila kaštánků dosyta, mám je moc ráda
a nosím je po kapsách..jako malá...:o)

Užijte si poslední kalendářní letní týden
a mějte se hezky

Jarka





36 komentářů:

  1. Jarko, kaštany sbírám také moc ráda a také je nosím po kapsách, ale letos jsem ještě žádný neviděla. :O) Fotky jsou nádherné, alej zalitá podzimním sluncem je dokonalá. A Barry je úžasný pomocník.
    Přeji Ti krásné dny babího léta. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši!!
      Kaštany jsou prostě láska...A už jsou- určitě na ně na cestách narazíš!
      A budeš si je moci dát do kapsy!!! S Barrym jsme si to užili :o))
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  2. Mám kaštany taky ráda - nejraději tylesklé, hlaďoučké čerstvě vyloupnuté. Většinou na pozdim nějaký seberu a tahám ho pak celý podzim v kapse kabátu a občas si ho žmoulám v ruce. Je to takové uklidňující...
    Hezké dny babího léta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni!
      Přesně- hlaďounké, čerstvě vyloupnuté a tak krásně lesklé...Je z nich radost, u mně ještě potěšení z té barvy a to žmoulání..ano♥
      Krásné dny Stáni!! Jarka

      Vymazat
  3. Jaruška, tak pekne si to napísala ... a pravdaže aj nafotila ... :) U nás je gaštanov pomenej ... ale keď idem okolo nejakého, neodolám a pár krásnych, hnedých a neskutočne lesklých plodov si hodím do vrecka ... Potom sa vo vrecku s nimi hrám, prevaľujem ich v ruke, sú veľmi príjemné ... :)
    Jarka, maj sa dobre, prajem ti krásne dni ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laura!
      děkuji!! letos je všechno tak rychle- tak kaštany uý jsou všechny popadané, ale užili jsme si to!! kaštany jsou prostě tak krásné a příjemné do ruky, viď?? měj se moc hezky a krásné dny Jarka

      Vymazat
  4. Jaruško, nádhera!
    Musíme si té přírody užít, když je tak krásné babí léto.
    Hezký den!
    Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, děkuji!!!
      Užíváme, co to jde- je zase nádherně.
      Těším se na fotky, kde jste výletili!! :o)
      Jarka

      Vymazat
  5. Taky vím o místě, kde není sice kaštanová alej, ale jen tři velké stromy. Letos jsem tam ještě nebyla. Ale v plánu to mám, protože kaštany mám taky ráda- jsou dekorativní, příjemné na omak a vhodné do krmelce pro zpestření potravy lesní zvěře.
    Moc hezky jsi vše nafotila.
    Měj se moc hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,
      moc zdravím a děkuji!!
      Určitě sis už kaštánky nasbírala- já už na dekoraci mám a stihli jsme jich nasbírat i docela dost pro zvířátka na zimu.. měj se moc hezky a krásné dny Jarka

      Vymazat
  6. Jari,
    nádherné fotky a pomocník sa tiež činil :-)
    Aj my sme boli na gaštany cez víkend, ale jedlé, mňam a tiež na huby... Ale tie klasické gaštany tiež nosím po vreckách a Kubík všade, kde sa len dá :-)))
    A škrabkám Barryho.
    Maj sa krásne a pekné babie leto, pá
    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi,
      moc jsme si letos kaštánky užili..Bylo jich docela dost a bylo krásně!!
      Jsou prostě tak milé.
      Děkuji za Barouška- a hladím tvého marůdka, snad už je to lepší!!!!♥
      Krásné dny Jarka

      Vymazat
  7. Jaruško, krásné fotky. Kaštany mi hodně připomínají dětství, protože jich kolem nás bylo plno. Teď je vidím málokdy. Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,
      no právě- kaštánky a dětství♥
      A máš pravdu, bývalo všude více kaštanů- ale naštěstí máme ta svoje kouzelná místa, kde se nacházejí a je to i mimo civilizaci- což je úžasná kombinace..
      Měj krásné dny Jarka

      Vymazat
  8. Jaruško, takové procházky jako jste měli vy, ty mám nejraději. Daleko od města, bez lidí... jen příroda, slunce a my. :)
    Kaštánky sbírám taky. Mám to štěstí, že chodím do práce kousek od kaštanové aleje. Tak mám o zásoby a těžké kapsy postaráno. A pro štěstí prostě stále nějaký nosím. Už je třeba rok starý, celý seschlý, ale mám ho.
    Jaruško, měj se moc hezky a podrbej za uchem za mě Barrouška :)
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petruš,
      ano!!!! Přesně jak píšeš..daleko od ruchu města, bez lidí, ticho, příroda, krásný vzduch, slunce a jeho stíny- prostě bez takových procházek a toulek já nemůžu žít..Kaštánky jsou prostě nějak kouzelné, mám radost, že to také tak cítíš..i ty staré seschlé jsou prostě ♥
      Děkuji za Barouška a měj krásné dny počátku podzimu- je nádherně
      Jarka

      Vymazat
  9. Jaruško, taky kaštany miluju a pořád je sbírám. jsou tak krásné, hlaďoučké, lesklé. ano, jsme jak malé holky. přeji ti krásné dny Majka
    mně je dnes jaksi divně, nějaká potvora si na mě sedla a nechce se mě pustit. 4

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko,
      ano- jsme jak malé, viď?? Ale kaštánky- to je prostě potěšení!!!
      Doufám, že už je dobře a užíváš těch krásných dnů- posílám moc a moc pozdravů Jarka

      Vymazat
  10. Jaruško kaštany mám ráda, nejraději ještě krásně lesklé vypadlé ze slupky. Tu alej ti v dobrém závidím, to musí být krásný pocit jít cestou a nad hlavou mít mohutné větve starých kaštanů, A na konci starý statek, taková místa mám moc ráda a také si představuji jaký tady kdysi byl život. Já teď už druhý týden občas ráno vystoupím z autobusu o zastávku dříve a jdu parkem, kde kaštany jsou a sbírám. Má z nich radost má dcera, protože se těší až s nimi bude v zimě krmit jeleny a laně v častolovickém parku. Pár let už máme takový zvyk a je to moc fajn, když ti mohutní jelení jedí přímo z ruky. Jednou sbírala, když jsme byli v Praze na výletě, kaštany v Královské zahradě a pak jsme (spíš manžel) je celý den nosili s sebou, byly jich 2 kila a to se docela pronese :o))
    Měj hezké stále krásně teplé dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu!
      To jsi tak hezky napsala..ano- kaštánky jsou prostě takové kouzelné plodíky..
      pro zvířátka je také sbíráme- máme tady spoustu dančí zvěře a ta je má moc ráda. Máme takovou tradici krmení zvěře. To se mi líbí, jak jezdíte krmit jeleny- a když jedí přímo z ruky, musí to být nádherný zážitek. Ta alej- to je jedno z mých kouzelných míst, cítím tam i takovou zvláštní energii po té cestě- je prostě ta alej nádherná a dýchá z ní i minulost starých časů.
      A takové tradice a zvyky dělají naše životy krásnějšími..jsem ráda, že to tak máte...A manžel se s těmi kaštany pěkně pronesl- to je hezkýý :o)
      Měj se moc hezky a užij si to krásné prodloužené volno Jarka

      Vymazat
  11. Povedené fotky krásné podzimní kaštanové aleje. Také miluji kaštany. Asi se na ně o víkendu vypravíme :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko, moc děkuji!
      Určitě už jste kaštany nasbírali - jsou prostě tak hezké a milé do ruky.
      Krásné dny Jarka

      Vymazat
  12. Úžasná procházka. Doufám, že v našem okolí také najdu takové místo a budu nasávat podzimní atmosféru.
    Měj krásné dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dý!
      Děkuji!! V kaštanové aleji je prostě krásně!
      A na podzim obzvlášť.
      Ať už s kaštany nebo s jinými podzimními plody- nasávej hezky podzimní atmosféru těchto krásných dnů!
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  13. V okolí kaštany nemáme zato ořechy - a i když spousta nezralých ořechů díky suchu popadalo - zůstává obsypaný a teď ořechy padají krásně suché - radost sbírat. Přeji pěkné dny ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,
      představuji si ty ořechy- to musí být nádhera..
      užívej si jich a měj se krásně Jarka

      Vymazat
  14. Kaštany miluju, mám na ně vzpomínky z dětství. Chodila jsem je jako malá holka sbírat s babičkou do aleje, kousek od babiččina domu. Dneska vidím na kaštanovou alej z okna a kaštany sbírám pořád:-). Více krásných chvil v přírodě Ti přeji Jaruško.
    Hezké dny
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henriet- ano!!
      Kaštany miluju od malička a chodívala jsem na ně také s babičkou a pak jsme vyráběly i zvířátka...
      To je hezké, že vidíš na tu kaštanovou alej..
      Měj se moc hezky, dny jsou tak krásné a je delší volno, v přírodě jsme-co to jen jde!!
      Jarka

      Vymazat
  15. Jarunko moc děkuji za nádhernou procházku s Tebou a Barouškem.
    Jste úžasná dvojka 😊 ..A kaštany také miluji a mám je poctivě snad ve všech kapsách co mám. Posílám mnoho pozdravů a pohlazení Barouškovi.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni,
      děkujii já..i za Barouška! Moc jsme si kaštanové období užili, bylo to úžasné a bylo nádherně..
      Ale krásné počasí se vrátilo, tak užívej těch dnů volna a měj se moc hezky Jarka♥

      Vymazat
  16. Jari, krása.... miluji taky tyhle lesklé, hnědé kouličky...musela to být krása. Díky za výlet s vámi.

    OdpovědětVymazat
  17. Jaruško, pěkně jsem si to s tebou užila. Já mám kaštany stejně ráda jako ty a moc ráda se pro ně ohnu, polaskám je v rukou a potom strčím do kapsy. Posílám pozdravení spolu s D+D i Barouškovi a krásné babí léto. Iva

    OdpovědětVymazat
  18. Jarka,krásna gaštanová alej. Gaštany som chodievala zbierať so svojimi žiakmi. Rozliezli sa ako myšky a po našom odchode by sa ťažko našiel jeden gaštan. Gaštany si vymieňali a v triede robili jesenné dekorácie. Teraz už len spomínam,ale Tvoje krásne fotky ma priviedli k nápadu,že vezmem Kiru a urobíme si dlhšiu vychádzku na gaštany. Prajem Ti pekný víkend a pohladkaj za mňa Barryho. Maj sa krásne. Magda

    OdpovědětVymazat
  19. PRECIOSO LUGAR PARA CAMINAR!!!
    QUE PENA QUE ESAS CASTAÑAS NO SE COMAN.
    SALUDITOS

    OdpovědětVymazat
  20. Jaru, překrásné místo! I ta němá tvář to umí ocenit. Opravdu nádhera!
    Moc vás oba zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  21. spring, beauty ... I also love these shiny, brown spheres ... it had to be beauty. thanks for your trip with you.

    หนังออนไลน์

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...