***

***

úterý 10. července 2018

Když se povedou malé prázdniny...



Když se povedou malé prázdniny...tak je to krásný čas!!!
A když začnou právě v den, kdy jsou ty opravdové, 
tak se člověk přenese i na chvíli do dob dřívějších,
kdy jsme měli opravdové prázdniny..
Jak víte, oba mí rodiče byli kantoři, takže konec školního roku
byla sláva, spoustu květin a prostě den, který ve mně 
zůstane navždy takový krásný a slunečný,
spojený s mou rodinou. A i když byl můj tatínek dávno
v důchodovém věku, vždy mi poslední den školního roku
zavolal a jeho zvonivý hlas
v telefonu mi oznámil, že má prázdniny...

A tak já jsem si letos prázdniny - aspoň malé- naplánovala...
Naše státní svátky vyšly letos na čtvrtek a pátek,
stačilo si vzít tři dny volna a vzniklo 10 nádherných dnů..

10 dnů bez budíku, beze spěchu.....ranní kávy a snídaně venku-
dlouhé :o)), čas oběda se tudíž poposouval...
chodili jsme s Barouškem do lesa i dopoledne na houby, borůvky 
a na procházku se sváčou...


Tenhle hříbeček byl asi nejkrásnější ...




A bramboračka s vypěstovanou majoránkou
(ta mi pěstovat moc nejde, ale letos jakž takž vyrostla...)




Počasí bylo nádherné, dozrál angrešt, višně, rybíz, ještě byly třešně
a narostla znovu rebarbora, vyřádila jsem se v ovocných koláčích,
které moc ráda v létě peču...

Rebarborový koláč alá KOSMOSKY-
do těsta jsem použila místo jogurtu tvaroh, přidala 
mírně podušenou rebarboru v cukrovém roztoku ...









Vyráběla jsem lektvary, sušila bylinky a odpočívala..
 Četla a třídila staré časopisy venku na dece, s polštářem!,
to jsem si moc užívala- číst můžete na břiše 
a pak se otočit na záda a koukat do oblak...
Lehátko je fajn, ale deka je prostě prázdninová...
"Roztahala" jsem všechny barvy klubíček,
skládala si je dohromady
a háčkovala kloboučky na sklenice, na dárečky..





Hledala jsem staré květináčky z Ikea, které jsem si kdysi koupila
i s malými kaktusy..Kaktusy dávno odešly, pořídila jsem si nové,
zase maličké, tak ty mne donutily květináčky najít...
A těch zapomenutých pokladů v krabicích, co jsem přitom objevila..:o)




A konečně!! jsem pověsila záclony po babičce,
s muškáty na okně jim to vážně sluší!!




Zvečera jsme se chodili  koupat...





Na zahrádce jsem hlídala každou novou barvu rozvinutých poupátek
Kosmosek a Cinií, těm se letos krásně daří a ty barvy!!!
Pěstuji si je ze semínek, tak k nim mám takový vřelý vztah.





A shluk dosavadních barev..




Máte rádi čmeláky?
Já jo!! Tenhle se nechal vyfotit..šla jsem 
na něj zezadu!! :o)




Ráda se probírám starými háčkovanými věcmi po babičce 
a většinou v létě je protvětrávám a peru..
A moc ráda je i používám...








Králíčci už povyrostli,
vidíte ta ouška?? :o))
No prostě Vendelín!!




Čas je neúprosný a tak i mé malé
prázdniny skončily..
Ale byly báječné!!!
Potřebovala jsem všechno vypnout, zpomalit, ztišit
a mít spoustu času pro sebe...

Před časem jsem si vyrobila jetelový olejíček na obličej,
tak jsem jej testovala,
o něm a háčkovaných drobnostech zase někdy příště...

Mějte se krásně - letně ☼

Jarka




51 komentářů:

  1. Jaruško, užila sis malé prázdniny úžasně. Ty záclony po babičce mi naprosto učarovaly. Nádhera. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti,
      byly báječné, pořád z nich čerpám energii... Jsem moc ráda, že se záclony dochovaly a můžu je mít na okně. měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  2. Mít prázdniny(ať malé či velké) je opravdu fajn :-))))
    Háčkované kloboučky jsou boží....a ty zvolené barvičky též.
    Hezké dny přeji.Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,
      prázdniny, i když malé jsou prostě báječné!!
      Háčkované kloboučky dělám moc ráda.
      Moc děkuji a měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  3. Jaru, užilas krásný prázdninový čas činnostmi, které tě těší a to je moc dobře. Teď mám taky takový čas pro sebe, jen jsem ho nenazvala tak hezky jako ty.
    Měj se hezky, užívej léta. Jo cinie mám taky ze semínek, tahaala jsem je očima ;-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani,
      prázdniny jsem si plánovala a tak to hezky opravdu vyšlo!!
      Užívej si krásný čas pro sebe- je to moc fajn, všechno vypnout!!
      Květinky ze semínek- to je prostě kouzlo zahrádky, vi´d??
      Měj se krásně
      Jarka

      Vymazat
  4. Takové příjemné povídání a hezké fotky to jsou. Ale co to vlastně píšu! Vždyť u Tebe na blogu je to vždycky takové milé, poohodové, přívětivé. Je vidět, že sis svoje malé prázdniny krásně užila.
    Měj se moc hezky a těším se na Tvůj další příspěvek.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani,
      Já moc děkuji!!!
      malé prázdniny byly báječné a byl to úžasný čas.
      Měj se hezky a užívej léta Jarka

      Vymazat
  5. Jaruško,
    fotky mluví za vše !
    Měla jsi se s Barouškem krásně mezi všemi kytičkami a háčkované krásy !
    A ještě jsi mě stihla na dálku udělat obrovskou radost, když jsi mi ve středu v ouřední den psala, abych se podívala na blog a tam jsem nevěřila svým očím !
    Výhra - mé milované chrpy :-)
    Děkuji ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko,
      moje malé prázdniny se nějak povedly přesně dle mých představ a plánů..
      A jsem moc ráda, že jsem Ti radost mohla udělat!!!!
      Užívej léta a měj se krásně
      Jarka

      Vymazat
  6. Gorgeous post !!!!!!!!!!!!!!!
    Anna

    OdpovědětVymazat
  7. Tyhle miniprázdniny tedy stály za to. :-)
    Záclonky... hotové poklady to jsou! Nesmírná krása.
    Přeji krásné letní dny, pa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Dý,
      děkuji,byly zkrátka parádní
      a nádherné a moc se povedly-
      tak úplně dle představ!
      Přeji krásné dny a léto!!!
      Jarka

      Vymazat
  8. Milá Jarka,píšem po dlhšom čase,čo ma mrzí. Ale vieš,keď máš zdravotné problémy,ktoré ma nechcú opustiť,vtedy si bez nálady,ale Tvoj blog sledujem,ten si neodpustím. Ilonke dodatočne gratulujem.Tento Tvoj príspevok je krásny! Milujem babičkovské záclonky,záhradky,zákutia na povalách. A cínie si tiež pestujem zo semienka a z každej sa teším. Nevedela som,že máš Vendelína. Pohladkaj za mňa Barryho a keď budeš mať čas napíš,poteším sa. Jarka,prosím Ťa neposlala by si mi návod na ten klobúčik na pohárik? Ak Ti to nevadí. Prajem pohodový týždeň,maj sa krásne. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi,
      tak to mne mrzí, že tě trápí nějaké ošklivé zdravotní problémy!!!!!
      Malé prázdniny byly Magdi zkrátka báječné. Chtěla jsem to tak,
      hezky si užít domov, nikam nespěchat, toulat se za humny a užít si zahrádky
      a pozorovat nové květy rostlinek..Králíčky mám léta- myslím, že jsem to psala v tom příspěvku STOPA..Cinie mám moc ráda, a tak když je také pěstuješ ze semínka- tak víš, jak se těšit z každé barvičky. Konečně mi vykvetla bílá!!! z té se moc raduji- protože z té se mi nějak nepodařilo sebrat tolik semínek- měla jsem jich jen pár a teď konečně!!
      Serii kloboučků už jsem dokončila a návodík Ti pošlu- nafotím to!!! Hlavně se uzdrav, ať můžeš užívat krásných letních dnů!! My tě s barouškem moc zdravíme a hladíme Kiru!!!
      Jarka

      Vymazat
  9. Jaru paráda! Tak trochu ti tyhle mini prázdniny závidím. My tu měli mladé a tak jsem strávila svátky v kuchyni, ale co by pro ně člověk neudělal :) Výjimkou byl jenom sobotní oběd v restauraci spojený s velkým nákupem v JH
    Začátkem srpna budu mít dva týdny dovolené, tak se mi snad podaří urvat pár dní pro sebe :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlasti, posílám pozdravení!!
      Potřebovala jsem vypnout- všechno a užít si tak hezky v klidu letní dny doma, v pohodě,
      se zahradou, nikam nespěchat..
      Za chvíli budeš mít dovolenou- ať je krásná a dle tvých představ!!
      měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  10. Jarka,
    mala si veru krásne prázdniny!!! A čo si všetko popritom stihla... proste nádhera. Aj tie skvosty po babičke :-)
    Prajem Ti veľa podobných dní a chvíľ, maj sa krásne, pá
    Aďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adi!! děkuji!!
      Prázdniny byly tak fajn, a bylo i krásné letní počasí,
      tak jsem stihla tak hezky v klidu si všechno užít!!
      Poklady po mé babičce - ty jsou takovou mou součástí♥
      Měj se moc hezky a užívej léta!!!
      Jarka

      Vymazat
  11. Jaruško, krásný a velmi milý příspěvek, radost si jej prohlédnout a přečíst! ♥ Pěkně jsi si s Barouškem užívala malé prázdniny :) ... líbí se mi i Tvé krásné poklady po babičce! Hezké letní dny, M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majunko,
      posílám pozdravení
      a moc děkuji!! prázdniny jsem si opravdu užila-
      tak hezky to vyšlo a bylo to zkrátka úžasné!!
      A odpočinula jsem si. děkuji i za poklady Majunko!
      Měj se moc hezky a užívej léta Jarka

      Vymazat
  12. Moc krásné malé prázdniny :-) A záclona po babičce ....ach...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni,
      děkuji!!!! A záclony visí!!
      (sice to dalo trošku práce je dát do kupy- ale ...ach!
      měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  13. No to byly bezva prázdniny a co jsi toho stihla.Krásné kousky máš....záclona je supr.Cinie si také pěstuji ze semínek a už začínají rozkvétat,ale někdy jich vyleze málo....pohlaď za mě zvířátka.Ta háčkovaná květinka je moc hezká.Přeji Ti hezké a teplé léto.MarŤula

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťulko,
      moc tě zdravím!! A děkuji!!!
      Cinie ze semínek- to je prostě krásné dobrodružství od jara, viď??
      Mám to moc ráda, když rostlinky vyrůstají a těším se, jaká že to bude barva!!!
      Mně se moc nepovedly loni bílé, ale UŽ!!! dvě mi vyrůstají a jedna kvete, prostě v dnešní uspěchané době jsou to ty krásné chvilky na zahrádce.
      Zvířátka moc ráda pohladím!! Měj se moc hezky a užívej léta Jarka

      Vymazat
  14. Ty sis to krásně užila. A co jsi toho stihla... Já si malé prázdniny udělala taky :-). Užila jsem si je, ale mám pocit, že hrozně rychle utekly. Vůbec se mi nechtělo zpátky to pracovního procesu
    Hezké léto

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Stáni!
      Vím, žes měla také malé prázdniny-
      no- čas utíká neúprosně- ale pořád z těch malých prázdnin ještě čerpám energii,
      byť pracovní proces jede v plném proudu :o)
      Měj se moc hezky a letně Jarka

      Vymazat
  15. Tie háčkované vecičky od babky sú úplné skvosty. Je fajn,že si si tak krásne oddýchla. Myslím, že takéto hoci aj malé prázdniny dokážu nabiť novou energiou do ďalších hektických pracovných dní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko,
      děkuji za tvá slova a návštěvu!!
      Jsem ráda, že se Ti mé věci po babičce líbí.
      A přesně - jak píšeš- oddychla..vypla a užila si to.
      Měj se moc hezky a krásné léto Jarka

      Vymazat
  16. Jaru, nádhera! Ono udělat si malé prázdniny doma, to není vůbec špatné! Kór, když to doma je na takovém krásném místě, kde je příroda, rybníky, zahrada, králíčci...
    Teď bych si hrozně dala tu tvou bramboračku, připomněla si mi mou pratetu a chuť té její, kterou si pamatuji z dětství a vůni té kuchyně, vůni léta a prázdnin.
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli!
      Děkuji!! Vůbec to nebylo špatné, jsem si to tak naplánovala a chtěla strašně být doma a užít si to!! je fakt, že jsem na krásném místě, kde je kolem nádherná příroda, jen popojít za sad a být prostě venku a nikde nikdo!!
      Bramboračka z čerstvých hub a čerstvé majoránky - ta prázdninová, je prostě nějak kouzelnější, než ta, co se vaří během roku, viď?? a ty vzpomínky...
      Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  17. ME GUSTA TODO!!!!
    PRECIOSO.
    SALUDITOS

    OdpovědětVymazat
  18. Krásné letní fotky!!!! :-) :-) :-) IVana

    OdpovědětVymazat
  19. Jarko,prázdninový čas.....mít na takovéhle různosti čas...radost a nádhera,využila jsi jej dokonale:-)
    Hezké letní dny,Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu!!
      Děkuji!!!
      Jsem ráda, že to z toho příspěvku cítíš, bylo to prostě moc fajn, ty malé desetidenní
      prázdniny. Měj se moc hezky Jarka

      Vymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  21. Jarko, krásně je u vás doma i na zahradě. Moc si Tvé fotky užívám, díky nim se vracím do dětství ke svým babičkám. Je mi u Tebe moc dobře, z fotek vyzařuje neuvěřitelný klid, pohoda a skvělá atmosféra. Moc se mi líbí i potah na žehlícím prkně, miska na rybíz a všechny háčkované dečky. Pár jich také mám od jedné babičky, ale dnes už je nepoužívám. No, prostě, prohlížím si příspěvek stále dokola a cítím nějaký vnitřní klid. Dnes jsem ho moc potřebovala.
    Děkuji za tento příspěvek a posílám pozdravy. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo,
      Tvůj komentář mne tak hezky potěšil!! děkuji..
      A že sis všimla těch mých drobnůstek, co mi zpříjemňují domov, to je moc hezké.
      A jestli při čtení mého příspěvku Ti bylo aspoň chvíli hezky na duši,
      tak to je pro mne nejvíc!!
      Měj se moc hezky Dáši!! Jarka

      Vymazat
  22. Jaruško, to bylo tak krásné počteníčko!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  23. Milé čítanie, krásne fotky. Človek nemusí cestovať stovky kilometrov, aby si mal krásnu oddychovú dovolenku. Takto dáko by som si predstavovala aj tú svoju. Pri každodennom kolotoči si domov neužívame, len ho používame...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani,
      Tys to napsala tak opravdově- přesně...
      Ano- chtěla jsem si opravdu užít domov!!!
      Moc děkuji za krásný komentář Jarka

      Vymazat
  24. Jaruško, krásné romantické prázdniny jsi si s Barouškem užila. Mít čas pro sebe je potřeba a umět si ho udělat je umění. Potěšila jsem se tvými krásnými fotkami a vzpomínkami na tvé milé.
    Užívej si léta - moc hladíme s D+D Barouška. IVA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,
      moc děkuji za Tvou návštěvu.
      prázdniny byly báječné a ten čas pro sebe- Ty víš!!!
      Měla jsem spoustu báječných dovolených mimo domov, ale tyhle DOMA byly prostě krásné.
      Jsem ráda, že se Ti u mně líbilo. my tě s Barouškem moc zdravíme a hladíme D+D- užívej léta Ivo, Jarka

      Vymazat
  25. Jarka, to je tak krásny príspevok ... plný poézie, spomienok, pohody ... Tomuto sa veru žiadna zahraničná dovolenka nevyrovná ... :) Užívaj si v zdraví letných dní aj naďalej a ďakujem za príjemnú chvíľku pri čítaní ... L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laura!
      Moc děkuji za tvé milé zastavení, udělala jsi mi radost,
      že se ti tu líbilo- prázdniny doma byly prostě úžasné.
      Měj se moc hezky a budu se těšit u Tebe na nové příspěvky, Jarka

      Vymazat
  26. The blog are the best that is extremely useful to keep.
    I can share the ideas of the future as this is really what I was looking for,
    I am very comfortable and pleased to come here. Thank you very much!
    ดูหนัง

    OdpovědětVymazat
  27. Úžasný článok. Neskutočne z neho cítiť pohodu a prázdniny a taký nenormálne dobrý pocit zo života. A záclona na okne s muškátmi je perfektná... Ďakujem za Váš nádherný blog.
    Lenka

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...