***

***

středa 28. června 2017

Jdu si tak Slunovratem a losuji...



Čas letního Slunovratu a Svatojánského období 
je překrásný..

A jako každoročně- tradičně, jsem 
vyrobila 
ČAROVNÝ LEKTVAR

To prostě jdete tak Slunovratem k večeru na procházku
do luk a strání a nasbíráte si do košíčku - co potkáte...




Poslední květy bezu ukryté ve stínech, sedmikrásky, květy červeného a bílého jetele,
listy jitrocele, lesního jahodníku, maliníku, ostužiníku a borůvčí, pár květů řebříčku a kontryhele,
pár "ptaček" a na závěr okvětní lístky růže ze zahrádky...
Zkrátka- co potkáte!! V ten kouzelný den...





Od kamarádky Janičky jsem dostala krásnou lahev- prázdnou!! :o))
Zná mou zálibu- a také dostává vzorečky..
Udělala mi radost. Když jsem ji uviděla, 
byla to prostě ona- na letošní 
LETNÍ SLUNOVRAT V LAHVI..




Hodně mi píšete o recept, tak TADY je ten jakoby univerzální..
Je to vlastně recept starý přes sto let...
Některé suroviny jsou sladší, jiné trpké a kyselé- takže se nebojte přidávat jak med, cukr
nebo citron - hlavně dle chuti...
Nikdy se mi zatím nic nekazilo (v dobrých lahvích..) a vše jsem vypila a rozdala jako dárečky..
Věřím, že to tajemství mých lektvarů tkví opravdu v používání
octa, medu...a teď už sehnatelného přírodního pektinu..a hlavně lásky ♥
Výroba lektvarů mne provází od malička, kdy jsme s babičkou zpracovávali a zažili- KDECO!!!
A co je nejdůležitější- strašně mne to baví...zkouším různé "míchanice"
a chutě.

Víte, není to jen o tom pohledu na konci sezony,
(ten pocit miluji!!♥),
kdy lahvičky jsou plné různých barevných odstínů...
Je to příroda, procházky , zážitky,  obloha, vzduch,
místa - někdy byť stejná a přece každý den něčím jiná...
A chůze jako taková..Za každého počasí...Bez té opravdu nemůžu být...
A Barry také ne!! :o)))






Loňské léto jsem si háčkovala deku 
ve společném projektu s DROPS, ale letos mne nikde žádný projekt 
neoslovil...tak jsem si trošku upravila "japonské květy", 
vytvořila nákres a letní louka pomaloučku rozkvétá...

Kulajdové období už mám za sebou!! :o))
To mám zkrátka každý rok- musím si užít čerstvý kopr....












No a konečně se dostávám k tomu dnešnímu důležitému :o),
bych tady psala a psala.....
vylosování výherkyně!!!!
Zvolila jsem úplně nejjednodušší klíč...
(a nakonec to bylo napínavé!!!)
Dnes je 28....
Výherkyní (s 28. komentářem v pořadí) je:

Radka- rasimda
Radu, gratuluji!!! ♥♥♥

Ale to není všechno...!! při počítání komentářů
jsem přehlédla, že sedmý komentář od Zuzany J. se nahrál dvakrát...
takže by se měl počítat jako za jeden...:o))
A tak 28. komentář napsala Evička z Olomouce
a té poputuje také dárek...!!!!

(prosím - napiště mi mail!!! :o)))




Dnešní den končí...
Chci Vám poděkovat za Vaše krásné komentáře- 
udělaly jste mi radost!!!
A už teď se těším, jak zítra u kávy 
se k nim budu ráda vracet...

Přeji Vám krásné léto, dovolené, prázdniny
a všem školáčkům veselou cestu pro vysvědčení.
Mějte se moc hezky

Jarka




42 komentářů:

  1. A já napřed četla čajový lektvar a divila se, že z čaje :o)
    Moc krásné háčkování, těším se na celý výsledek ;)
    Hezké letní dny, Jaruško.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko!!
      :o)) Ledový čaj je ale také dobrý...
      Deka mne bude provázet asi celým létem!!
      měj se krásně
      Jarka

      Vymazat
  2. Louka bude krásná - těším se na hotový výtvor!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím!!!
      Ale asi až koncem léta?? :o))
      Krásný den
      Jarka

      Vymazat
  3. Sirup musí chutnat skvěle. Já letos dělala poprvé ten ze smrkových výhonků a moc se povedl.
    Přeji krásné léto, K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katko,
      tak to mám radost, je to potom prostě moc dobré "pití!!!
      Krásné léto ☼☼
      Jarka

      Vymazat
  4. Jaruško, čarovný lektvar vypadá báječně a určitě i tak chutná. Letní louka se hezky rýsuje, jsem zvědavá na výsledek.
    Měj se krásně.
    Výherkyním srdečně blahopřeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, posílám pozdravení!!!
      Louka se maličko rozrostla..:o))
      A čarovný lektvar nechám uzrát na zimu, pak poreferuji..
      Měj se moc hezky a krásné letní dny
      Jarka

      Vymazat
  5. Jaruško kouzelný, čarovný lektvar vypadá náramně.. Zdravá dobrůtka v nádherné lahvičce.. Barouškovi posílám Pohlazení a výherkyním blahopřeji..
    A tobě přeji krásné dny.Z❤

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni,
      zatím vypadá dobře a v zimě se "léto v lahvi" bude hodit!!!
      LAHVIČKA SE MI LÍBÍ!!! :o)
      Zdravím tě s Barouškem a měj se krásně!!♥
      Jarka

      Vymazat
  6. Hezký den přeji!
    A já...MOC děkuji...
    Pozdrav všem,kteří sem chodí.. :-)
    Eva od Olomouce

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,
      posílám moc a moc pozdravů!!!!
      přeji krásný večer
      Jarka

      Vymazat
  7. Wonderful post!
    Enjoy the weekend
    hug Crissi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Crissi,
      Thank You!!!
      in our country there are two days of national holidays since tomorrow - then Friday is off - so beautiful 5 days - I'm free !!!!
      Have beautiful days
      Hug
      Jarka

      Vymazat
  8. Du bist immer so erfrischend kreativ, in der Küche und auch mit der Häkelnadel!
    LG
    KATRIN W.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Katrin,
      danke !!! Ich bin in dieser Saison so froh !!!
      Haben Sie einen schönen Tag voller Sonnenschein und kreativen Ideen !!!
      Jarka

      Vymazat
  9. Krásné fotky a krásné tvoření. Ta láhev je úžasná. Hezké dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, posílám pozdravení a děkuji!!!
      No uznej- kdo má radost z prázdných lahví?? :)))
      Krásný večer
      Jarka

      Vymazat
  10. Jaruš, závidím výherkynim a blahopřeji jim k získáni krásného polštářku. Každý tvůj další příspěvek mě vždy potěší - krásné fotky a inspirace. Deka z japonských květů bude SUPER . Krásné a pohodové léto - Věra z FM.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věru z F.M.!!!
      Posílám pozdravení!!
      A děkuji- na dece pracuji, ale ta mne bude těšit s háčkováním květů celé léto...
      přeji krásný večer! Jarka

      Vymazat
  11. Čarovný lektvar v krásné lahvi. Léto vháčkované do deky, radost pro dvě výherkyně.......
    Milé větičky.
    Krásné léto i Tobě, Jarko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, děkuji- je to moc milé, co jsi napsala!!
      krásný večer
      jarka

      Vymazat
  12. Jako, lektvar má krásnou lahvičku a určitě bude výborný. Také zasílám gratulace výherkyním.
    Přeji krásné léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášo- vůbec nechci teď myslet na ten čas, kdy lahev otevřu- to bude těsně před Vánocemi...
      Měj se moc hezky jarka

      Vymazat
  13. Jaru, strašně móóóc děkuji za výhru <3 !!!
    Polštářek bude mít u nás doma čestné místo, jsi můj háčkovací guru :-)))
    Lektvar vařím, ale nekombinuji moc druhů bylinek, tak se zkusím rozšoupnout!
    Gratuluji Evičce a děkuji všem, které nám výhru přály!
    Mějte spoustu tvořivých dní,
    Radka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radu!!
      jsem ráda, že Ti výhra udělala radost...jooo
      Doba lektvarůl je skvělá a tak zkouším i různé "míchanice"- i mne to někdy překvapí- to prolnutí chutí a barev...
      Měj krásný večer☻
      Jarka

      Vymazat
  14. Jaru, tvá fantazie a šikovnost asi nezná mezí, určitě jednou ten lektvar také zkusím, láká mne to. A to ještě stačíš háčkovat, už teď jsem zvědavá na výsledek. Nádherná příroda, pejsek, parádní fotky - krásně se to čte a kouká. Tak ať se daří i nadále. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ladi,
      je teď moc hezké období, takové to pravé na lektvary a s tím spojené naše toulky..
      deka z kytiček je k té letní tvořivé pohodě...
      měj se moc hezky a děkuji!!! Jarka

      Vymazat
  15. Kouzelná Jarunko, blahopřeji výherkyním! A moc obdivuji voňavé lektvary. Já jsem se letos překonala a poprvé vyrobila kopřivový sirup, potom citrónovo-anýzový. Jsem nadšená, opravdu není nad domácí. Stojí to za to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko-posílám pozdravení a děkuji!!!
      Doba lektvarů je prostě báječná a mám radost, že sis také vyrobila- není nad domácí a je to taková hezká letní činnost.
      Citronovo-anýzový jsem pila ve Francii- moc mi chutnal- no vidíš- tak anýz určitě zakomponuji!! :o))
      Alenko- měj se moc hezky!!
      Jarka

      Vymazat
  16. Tak to bude síla!
    Čarovný lektvar získal zdraví z bylin a kouzelnou moc z pozitivní energie a lásky, kterou jsi do něj při výrobě vložila.
    Moc milé povídání jsem si právě přečetla a to je recept nad recepty:-).
    Přeji Ti krásné a pohodové léto, Jarko.
    Henrieta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Henrieto-
      to bude!!! už jsem nahoře psala- otevřu těsně před Vánocemi- až se k nám zase začne slunce vracet a budu ho přivolávat..:o)) a v tu kouzelnou moc- já věřím...
      děkuji za nádherný komentář a měj se moc hezky-letně!!
      Jarka

      Vymazat
  17. Jarka,si šikulka. Ty teda stíhaš. Flaštička s dobrotou vyzerá veľmi pekne. Teším sa na tvoje hačkovanie a ako vždy obdivujem fotky.Pohlaď za mmňa Barryho,prajem Ti pekný víkend. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi, děkuji!! ¨Mám pocit, že vůbec nestíhám, většinou jsme někde venku do tmy- ale je to krásné období...Kytičky přibývají...tak pohodově...
      Zdravíme s barrym Kiru a Tobě - krásný večer
      Jarka

      Vymazat
  18. Jarka,ešte dodatočne všetko naj,naj.. k Tvojim blogovým narodeninám. Dúfam,že prázdniny ignoruješ a budem i cez leto klikať na Tvoj blog a Ty nás bude nadalej tešiť a prekvapovať. Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdi. ještě jednou!!!! Děkuji♥
      Budu se snažit, slibuji!! :o)) papa J.

      Vymazat
  19. Jaru, to je dlouhý a moc krásný příspěvek. Moc gratuluji dámám ke krásným dárkům. O tobě už dlouho vím, jak ke svému životu potřebuješ přírodu, nebe, čerstvý vzduch, jak si rozumíš nejen s háčkem, ale i s každou kytkou, kterou na svých toulkách s Barrym potkáš. Je to moc krásné!
    Měj krásné dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heli- já Ti děkuji za krásný komentář...Jsi mne dojala- tak hezky...
      Přeji Ti krásný večer a volno!!!!!!!!!
      Jarka

      Vymazat
  20. Jaruško k Tvým blogovým narozeninám by Ti chtěla popřát spoustu inspirací a nápadů, krásným fotkám které jsou focené s citem a láskou.Pro mne jsi osobnost která mne nikdy neodmítne když něco potřebuji poradit.Do dalších let blogování Ti přeji aby se Ti dařilo i nadále. Luďka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luděnko, já Ti moc děkuji♥Moc!!!
      Měj se moc hezky a užívej zahrádky v tomto krásném období!!
      Jarka

      Vymazat
  21. Felices vacaciones Jarka. Preciosas fotos. Siempre acompañada por tu fiel perro y con las lanas en tus manos creando bellos trabajos. Espero que la poción mágica llena de cariño alimente el estómago y el espíritu.
    Muchos besos.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mavi,
      Me encanta esta época yo estaba con mi cuatro patas Roam amigo pradera. Hacer pociones de alguna manera a mi acompaña toda mi vida y estoy muy feliz. Lana, hilo y gancho - que es mi descanso y la comodidad ...
      Muchas gracias por los comentarios agradables, deseo un hermoso verano dny- llena de experiencias maravillosas en las fotos de la esperanza !!!
      besos
      Jarka

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...