***

***

úterý 19. července 2016

Dnes o růžích...trochu jinak



Hezký letní večer Vám přeji!!

Můj dnešní příspěvek je o růžích, ale tak trochu jinak
a začínám jej vyšitou růžičkou TILDA jako
vzpomínku na mé úžasné "tildí" období...




A teď k těm růžím opravdovým- spíše lístkům z růže..
V minulém příspěvku jsem slíbila, že Vám ukážu
takový speciální lektvar...Dělávaly jsme jej s babičkou...
a vše začalo už tak dávno...
..vedle nás, kde jsme bydlely s babičkou, bydlel jistý pan Melichar,
který měl za Prahou chatu se zahradou.
Moje babička byla vdovou a pan Melichar se jí dvořil,
což sice nikdy žádné ovoce nepřineslo,
 zato pan Melichar opravdu nosil ovoce a různé výpěstky
ze své zahrádky a velké kytice růží...

No a jsme u těch růží :o))  Lístky růží jsou jedlé-
musí být, protože jinak bych tady tento příspěvek netvořila...
a jsou velice dobré...S babičkou jsme z červených růží
otrhávaly lístky a ty jsme macerovaly a vyráběly si vodu na obličej..
připadala jsem si tenkrát tak důležitě!!!
A další lístky jsme nakládaly do cukru do lahve a přelily citronovou vodou..
A to byl základ na zázračný lektvar- jak svou chutí , tak i barvou.
Výsledkem byl rosol na puding, zmrzlinu, poháry...




Tak jsem po letech vyrobila rosol z růží
 a ještě zbylo na trochu sirupu...
Ředěný vodou a a s lístky meduňky -
pro mne vzpomínkový a lahodný....














A s meduňkou se dobře usíná,
tak Vám přeji dobrou noc
a léto, jak má být!!!

Jarka



25 komentářů:

  1. To je krásné povídání - zejména to , jak se pan Melichar dvořil babičce a nosil jí růže. Hned se mi vybavil film Tetička s Růženou Naskovou, které se dvořil František Smolík a nosil jí kytice růži. Mám ráda takové chování, ty neuspěchané doby, kdy tohle bylo možné a lidi, kteří se takhle mile a zdvořile projevovali. Při posledním srazu naší třídy ze základní školy mi spolužák řekl, že "si na mne vždycky myslel" - moc mne potěšilo takové krásně starosvětské vyjádření. Já se růže na zahrádku teprve chystám koupit, tak zatím rosoly vyrábět nemůžu. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  2. Jarka, tak to je niečo. Muselo to byť veľmi šik, keď pán Melichar dvoril babičke takým úžasným spôsobom. To sa asi dnes už nevidí. Krásny deň. Andrea

    OdpovědětVymazat
  3. Jarka, krásny príbeh...tieto spomienky na dectvo, babičky a dedkov....to je na nezaplatenie, posielam obrovské pozdravy pa, Zuzana

    OdpovědětVymazat
  4. A very sweet and lovely post !
    Have a great day !
    Anna

    OdpovědětVymazat
  5. Jaruško krásný příspěvek, mám takové vzpomínky moc ráda. Moc mě láká rosol z růží, určitě vyzkouším.
    Pozdravuj Arona a Barryho. Náš Bartík se už trochu rozchodil a rozplaval, ale je opravdu klidnější než jaký byl Aron. A roste den ode dne, už to není to malé plyšové štěňátko, jsou mu už 4 měsíce, ale ještě ho unesu, i když mám co dělat.
    Přeji ti co nejpohodovější letní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  6. Jaruško, milé, vzpomínkové písmenkování.
    Iva

    OdpovědětVymazat
  7. Jary, krásný příspěvek! Posílám pozdravy od nás. Užívej si léto :-* Tereez

    OdpovědětVymazat
  8. Jarko, řekla bych... více takových Melicharů v dnešní době .. jinak já trhám lístky růže stolisté, taky ji tu máme ještě po naší babi. Suším je, ale úplně jsi mi nakopla s tou růžovou vodou. Vidíš, já si ji ráda kupuju - růžovou vodu, olejíček a i olej z tzv. růžového dřeva. Takže teď budu mít svoji vlastní vodu. Máš všechno hezky nafocené.
    Měj se krásně. ☼ Jarka

    OdpovědětVymazat
  9. Jaruško,
    moc pěkný příběh z minulosti :-)
    Já vloni také sbírala lístky růží a usušila jsem je.
    Spolu s levandulí jsem si z nich dělala lahodný čaj .
    Zkusila jsem i želé, ale někde se stala chybička, nezhoustlo :-(
    Slyšela jsem, že pleťová voda z růží je velmi vzácná a drahá.
    Krásné růžové léto !

    OdpovědětVymazat
  10. Jaruško, krásné vzpomínání, užívej léta a růžiček, měj se moc hezky,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  11. Jarko, úžasný receptík. Výšivka nádherná a celý příspěvek je krásně nostalgický. Měj se hezky Ivana

    OdpovědětVymazat
  12. the stitched rose is beautiful, I even like it better than the real ones!
    KATRIN W.

    OdpovědětVymazat
  13. Jaruško, krásná vzpomínka. Po několika letech máme na zahradě opět růže, pnoucí a už také sbírám lístky, tak zkusím tvé rady.
    Měj pěkné dny.
    Ála
    - výšivka je úžasná, jsi tolik šikovná !

    OdpovědětVymazat
  14. Úžasná dobrota s nádherným příběhem... Moc krásné, Jaru!
    Měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  15. Božínku, toť pohlazení po dušičce. Vozíváme si z Turecka marmelády z růží a ta vůně je tak opojná, že bych si ji s chutí namazala na obličej :-) To ta voda z růži mi přijde jako lepší varianta :-) Jdu do toho, děkuji a přeji báječné letní dny.

    OdpovědětVymazat
  16. Bonitos recuerdos y precioso bordado que luce estupendamente en ese elegante cojín.
    Besos.

    OdpovědětVymazat
  17. Prekrásny článok, pripomenul mi moju babičku ..., tá síce nedostávala od suseda kytice, ale na záhrade mala nádherný ružový ker. Tento rok naša ruža už odkvitla, ale na budúci rok ten ružový rosol vyskúšam. Ďakujem. Lenka

    OdpovědětVymazat
  18. Zdravím šikovnou "Růžovou Jarušku".
    Samá dobrota i krása!
    Krásné letní dny přeji.

    OdpovědětVymazat
  19. Jarka,krásna vyšitá ružička a romantická spomienka. Mne i tie kríky ruží našich babičiek pripadali také romantickejšie...alebo sa mi to len zdá? No a tá dobrota,nikdy som také niečo neskúšala,ale vyzerá skvele.Prajem Ti krásne letné dni. Magda

    OdpovědětVymazat
  20. Jaruško, krásný článek, tyhle "vzpomínkové" mám moc ráda, dřív bylo všechno pomalejší, decentnější a takové jemnější... výšivka je nádherná, zase se vyšívání vrací "do módy", takže jdeš s dobou :-). Růžovou vodu si kupuju, mám ráda její vůni, teď jsem k ní pořídila i růžový olej. A červené růže mám poblíž, tak možná vyzkouším Tvůj lektvar :-)

    OdpovědětVymazat
  21. Milá Jaruško,to tvé kouzlení mě odnáší do pohody a vzpomínek...moc krásné....Dája

    OdpovědětVymazat
  22. Jaruško, posílám letní pozdrav a děkuji za pěkné počteníčko. V babičkovských radách ráda listuji a opájím se nostalgií. Růžové lístky doma suším a občas přidám do koupele. Meduňku suším na čaj anebo z ní dělám sirup. Měj se růžově!
    Ivana

    OdpovědětVymazat
  23. Jarko nádherné. Voní až sem. Musím rosol příští rok také vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
  24. Jaruško, růže jsou moje oblíbené květiny. Motiv růžiček mám ráda úplně všude, ale hlavně na polštářcích a přehozech. Ale rosol ani sirup jsem ještě nezkoušela. Děkuji za tip. Tvoje vyšívaná růžička je dokonalá, precizní práce.Vlastně vůbec celý polštářek se mi moc líbí. Je krásně něžný. Přeji ti krásný zbytek víkendu A.

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...